Record dupliceren vanuit een Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik blijf toch tegen je zeggen dat je beter een aparte tabel met historie kunt maken voor je schepen, zodat je per schip maar één actueel record hebt. Hierin staat dan per definitie de laatste bijgewerkte informatie. Het opzetten daarvan is vrij eenvoudig, want je maakt een kopie van de velden die zijn veranderd, en die kopieer je me de sleutelgegevens naar een kopie van de hoofdtabel. Als de diepte van een schip verandert, maak je dus in de historie een record aan meet het ScheepsID en de oude diepte, en de 'live' tabel staat de nieuwe waarde. Met een extra tabblad kun je de historie nog laten zien ook, als je dat wilt.
Blijkbaar gaat er in jouw systeem toch iets verkeerd met het kopieëren van je recordset, want je slaat blijkbaar niet de goede gegevens op in de tabel die je kopieert. En dan gaat het uiteraard nog steeds niet goed. Post (of stuur) de meest recente versie mee als dat kan, dat praat wat makkelijker...

Heren,:P
Ik meld de vraag als opgelost.
Alle tips, met name die van Ocatfish, hebben uiteindelijk resultaat gehad.
Ik liep echter nog tegen een probleem aan met een INSERT query onder Visual Basic.
Het bleek dat een veld met een decimale waarde niet zo maar te vullen is met de inhoud van het bronveld.
Je dient dan VOOR en NA het veld een Quote te plaatsen en voila de decimale inhoud wordt keurig in het nieuwe record gezet.
Je krijgt dus :
Strsql = InSERT INTO[tabel] (veld) & vbCrLf
Strsql = Strql & SELECT "'" & [ME.veld] &"'" & FROM [tabel] & vbCrLf
De reden van een Insert query?
De "standaard" dupliceer record gebeurtenis bleek roet in het eten te gooien met het kopieerde van de inhoud uit "relatie" tabellen. Althans.... bij dit probleem

Volledigheidshalve nog even een "post" van 2009

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ry-toevoegen?highlight=toevoegquery+decimalen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan