Record een datum krijgen na uitprinten van een Rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een Access apllicatie, waarbij ik weekelijks nieuwe gegevens in moet zetten, Als ik de nieuwe gegevens heb geimporteerd heb. dan wordt er een brief (rapport) geprint.

En een week later krijg ik nieuwe import. De oude gegevens moeten erwel inblijven.

Nu wil ik zodat de oude gegevens niet nog een brief krijgen, en de nieuwe wel.

Ik kan wel een bijwerk query maken, maar moet ik bij wijzigen in elke keer de daum aan passen.

Code:
UPDATE tbl_inwissel SET tbl_inwissel.datum_print = #10/22/2010#
WHERE (((tbl_inwissel.nr) Is Null));

Is het volgende makkelijk te realiseren?

1.Nadat er geprint is van het betreffende rapport dat het rapport een datum krijgt.

2. en dat in de bijwerk query de datum #10/22/2010# automatisch word, Ik heb met Now() geprobeerd, maar werkte niet.

Vraag 2:
Dit moet werken:
Code:
    strSQL = "UPDATE tbl_inwissel SET datum_print = Date() WHERE (nr Is Null)"
    Set db = CurrentDb()
    db.Execute strSQL, dbFailOnError
    Set db = Nothing

Vraag 1 snap ik niet helemaal; je kunt de datum lijkt mij opnemen in de voettekst van je rapport of zo; het lijkt mij niet nodig om het rapport steeds opnieuw op te slaan. Tenzij je een export van het rapport maakt, waarbij je vrij makkelijk de datum kan opnemen in de bestandsnaam.

Hallo Michel,

Ik heb je SQL geprobeer, alleen krijg de melding:

Code:
Er is een ongeldige SQL-instructie gevonden. DELETE, INSERT, PROCEDURE, SELECT of UPDATE werd verwacht.

Voor punt 1 is het van belang dat er een datum in het tabel komt te staan, van wanneer het rapport is geprint. Zodat men weet wanneer die rapport (wat verstuurd word) geprint is, en is zodat het rapport niet voor de tweede keer wordt geprint. als de datum veld is gevuld.

Rapport is dan de brief.

De query zou probleemloos moeten kunnen werken; er zit verder weinig Spaans in. Controleer je VBA code eens, met <Foutopsporing>, <db compileren> en check de bibliotheken die je hebt geladen. Ik vermoed dat de fout daar ergens zit.

Hij geeft dan een gele balk bij

db.Execute strsql, dbFailOnError

Welke bibliotheken zijn er geladen? En in welke volgorde?

mmh goeie vraag, volgens mij bedoel je de verwijzingen. Alleen die kan ik niet zo vinden. Dacht dat ze in het menu Extra moesten staan.

Dat klopt het zit onder menu "Extra", maar dan wel in het menu "Extra" van de VBA Editor.

We hebben het hier toch wel over Access 2003. Zo nee, dan weet ik het niet zeker.

In 2007 zitten de bibliotheekverwijzingen in VBA op dezelfde plek. Moet je kunnen vinden ;)

Ben nu thuis en in 2010 zit het ook op dezelfde plaats.

Daar was ik dan, ik heb het na gekeken, en deze staan aangevinkt ook in die volgorde

Viasual Basic For Applications
Microsoft Access 11.0 Object Library
OLE Automation
Microsoft DAO 3.6 Object Library
Microsoft ActiveX Data Objects 2.1. Library
Microsoft Office 12.0 Object Library

Zo zo wist niet dat Office 2010 uit was. (of bedoelde je dat niet Bakk4318 )

Ja, de tijd schreidt voort.... Office 2010 borduurt overigens voort op 2007, mocht je in die versie geïnteresseerd zijn. Ik weet niet precies wat er is veranderd, maar dat kun je ongetwijfeld teruglezen op de site van Microsof.

Wat betreft je bibliotheken: ik raak altijd in de problemen als ik de DAO 3.6 niet als laatste laad, dus je kunt proberen om die naar onderen te verplaatsen. Ik zou deze volgorde instellen:

Viasual Basic For Applications
Microsoft Access 11.0 Object Library
Microsoft Office 12.0 Object LibraryOLE Automation
Microsoft ActiveX Data Objects 2.8 Library
Microsoft DAO 3.6 Object Library

Als ik deze volgorde gebruik, heb ik eigenlijk nooit problemen. Overigens zullen er ook mensen zijn die precies het tegenovergestelde beweren; bij hun werkt 't beter (of in ieder geval niet minder) als je de huidige volgorde gebruikt. Maar omdat jij dus een probleem hebt, zou ik 't zo doen. En ADO 2.8 gebruiken i.p.v. 2.1, al weet ik niet precies wat de essentiële verschillen zijn ;)

Zo zo wist niet dat Office 2010 uit was. (of bedoelde je dat niet Bakk4318 )

Ik zie dat Michel de vraag die je aan mij stelde al heeft beantwoord. Ter bevestiging, dat bedoelde ik inderdaad.

@Charles:
Was geen bewuste poging om het gras voor je uit te maaien ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan