Record informatie tonen op basis van keuze in selectievak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drumdevil

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2013
Berichten
5
Beste,

Ik ben werkzaam in een ziekenhuis, en probeer een asset database te maken voor de inventarisatie van onze computers, printers, e.d.
Wij hebben echter meerdere afdelingen en locaties.
In het formulier voor het invullen van de gegevens van de PC of printer, is een keuze menu waarin je de afdeling waar deze staat kan kiezen. De afdelingen staan in een aparte tabel, het keuze menu haalt de gegevens hiervandaan.
Nu wil ik graag dat zodra je een afdeling kiest vanuit het keuze menu in het formulier, de locatie erbij komt te staan in een tekstvakje, of hoe dan ook. Zie onderstaande afbeelding ter verduidelijking:


accessvoorbeeld.jpg


Het vakje "Locatie" in het formulier is dus puur informatie en kan niet bewerkt worden. Deze informatie dient uit de tabel "Afdeling" gehaald te worden.
Het vakje "Afdeling" in bovenstaande afbeelding is in werkelijkheid dus een keuzemenu.
 
Laatst bewerkt:
Als je de informatie (velden) in de query van de keuzelijst hebt, kun je die in een tekstvak zetten met de formule
=cboKeuzelijst.Column(#) als Besturingselementbron.
Hierbij is # het kolomnummer-1. Dus als je het tweede veld uit de query wilt zien, is de formule: =cboKeuzelijst.Column(1).
 
Bedankt voor het antwoord!
Helaas krijg ik alleen "#Naam?" te zien in het veld.

Ik heb het besturingselementbron als volgt ingevuld:

=cboAfdelingkeuze.Column(4)

Afdelingkeuze is de naam van het keuze veld, en kolom 5 bevat de informatie.

Doe ik iets verkeerd?
 
Dank voor het antwoord!

Het werkt nog niet, maar nu is het tekstvak leeg i.p.v "s#Naam?"
Hoe krijg ik er ook daadwerkelijk de tekst in? Ik weet zeker dat er waarden staan in de tabel waar de gegevens vandaan moeten komen.
Gebruik ik daadwerkelijk het besturingselement "Tekstvak"?
 
Persoonlijk zou ik een keuzelijst altijd een andere naam geven dan de naam van het veld; hoe moet Access ooit het verschil weten tussen het veld [Afdelingkeuze] en de keuzelijst [Afdelingkeuze]? Als Access dat verschil niet kan maken, wordt het lastig om de eigenschappen goed te gebruiken. Daarom geef ik keuzelijsten altijd het voorvoegsel cbo, en daarom was mijn voorbeeld dus gebaseerd op cboAfdelingkeuze. Kun je de SQL van de Rijbron posten?
 
Zolang je het maar gescheiden houdt, maakt het niet uit hoe de keuzelijst heet. En dat het voor iedereen die iets met de db moet qua ontwerp duidelijk is dat een object dat Keuzenlijst heet altijd een keuzelijst met invoervak is die is gekoppeld aan het veld Locatie :). Je zou die uiteraard cboLocatie kunnen noemen; dan is het zelfs voor een doofstomme blinde nog duidelijk ;)
 
Dat houdt het wel zo overzichtelijk ja :)

Intussen is het me nog niet gelukt om het werkend te krijgen. Weet iemand de juiste vraagstelling hiervoor om op google te kunnen zoeken?
 
In plaats van oeverloos googelen, kun je beter op het forum naar een antwoord zoeken. En wel in je eigen draadje: daar staat het namelijk al. Alleen krijg je het niet aan de praat, maar dat is een ander probleem. Ik zou zeggen: maak ofwel een klein voorbeeldje, waar het probleem in zit, of doe wat ik eerder gevraagd heb, en post in ieder geval de SQL van de keuzelijst. Dan maken we later de discussie wel af hoe de keuzelijst moet heten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan