Beste,
Ik ben werkzaam in een ziekenhuis, en probeer een asset database te maken voor de inventarisatie van onze computers, printers, e.d.
Wij hebben echter meerdere afdelingen en locaties.
In het formulier voor het invullen van de gegevens van de PC of printer, is een keuze menu waarin je de afdeling waar deze staat kan kiezen. De afdelingen staan in een aparte tabel, het keuze menu haalt de gegevens hiervandaan.
Nu wil ik graag dat zodra je een afdeling kiest vanuit het keuze menu in het formulier, de locatie erbij komt te staan in een tekstvakje, of hoe dan ook. Zie onderstaande afbeelding ter verduidelijking:
Het vakje "Locatie" in het formulier is dus puur informatie en kan niet bewerkt worden. Deze informatie dient uit de tabel "Afdeling" gehaald te worden.
Het vakje "Afdeling" in bovenstaande afbeelding is in werkelijkheid dus een keuzemenu.
Ik ben werkzaam in een ziekenhuis, en probeer een asset database te maken voor de inventarisatie van onze computers, printers, e.d.
Wij hebben echter meerdere afdelingen en locaties.
In het formulier voor het invullen van de gegevens van de PC of printer, is een keuze menu waarin je de afdeling waar deze staat kan kiezen. De afdelingen staan in een aparte tabel, het keuze menu haalt de gegevens hiervandaan.
Nu wil ik graag dat zodra je een afdeling kiest vanuit het keuze menu in het formulier, de locatie erbij komt te staan in een tekstvakje, of hoe dan ook. Zie onderstaande afbeelding ter verduidelijking:
Het vakje "Locatie" in het formulier is dus puur informatie en kan niet bewerkt worden. Deze informatie dient uit de tabel "Afdeling" gehaald te worden.
Het vakje "Afdeling" in bovenstaande afbeelding is in werkelijkheid dus een keuzemenu.
Laatst bewerkt: