Record kopiëren naar combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkypenky

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
Berichten
110
Ik wil de inhoud van een veld [artcode] op een formulier kopiëren d.m.v. knop114 naar de ArtikelSelectieCombobox op een ander formulier Artikelen_LeverancierF en dan vóór deze record "BE_" toegevoegd hebben. Wat moet ik aan onderstaande code veranderen/toevoegen om e.e.a. werkend te krijgen?


Private Sub Knop114_Click()
Me.[artcode].Value = Forms![Artikelen_LeverancierF]![ArtikelSelectieCombobox].Value
End Sub


Alvast bedankt voor de suggesties

Henny
 
Ik heb geen flauw idee wat je aan het doen bent, noch waarom. Nou is dat laatste doorgaans niet belangrijk voor het kunnen beantwoorden van de vraag (hoewel bij afwijkende vragen het waarom doorgaans leidt tot veel betere oplossingen dan een TS voor ogen heeft), maar in jouw geval zou ik dat toch wel willen weten.
Om toch alvast een antwoord te geven wat je fout doet: als je een waarde wilt overzetten naar een object op een ander formulier, dan moet dat er zo uit zien:
Code:
Private Sub Knop114_Click()
     Forms![Artikelen_LeverancierF]![ArtikelSelectieCombobox].Value = Me.[artcode].Value 
End Sub
Dus precies andersom wat jij doet. Jij vult het veld [artcode] met de waarde uit de keuzelijst van het andere formulier. Maar ik snap dus het door elkaar gebruiken van velden en records al niet...
 
Michel,

bedankt voor je antwoord. Het werkt, echter wordt de record niet direct "geaccepteerd" ondanks dat hij wel in de combobox zichtbaar is.
Ik moet eerst de laatste karakter weghalen en opnieuw intypen wil het de geplakte informatie echt in het systeem opnemen. F5 of F9 helpen hierbij ook niet.


Ik heb een poging gedaan om mijn gedachten onder woorden te brengen maar ben er maar weer mee gestopt.
Ik denk niet dat het te volgen was. Ik stuur je graag mijn DB toe om er je licht eens over te laten schijnen.
Wellicht heb je nog wat goede suggesties en kun je me nog helpen met de laatste paar kleine bugs.

Groeten Henny

PS misschien geen slimme vraag maar wat is een TS?
 
Jij bent de TS (=Topic Starter) :). Als je de db wilt mailen mag dat natuurlijk. Ik kijk er dan wel even naar. Wat je met je code doet is het invullen van een waarde in een keuzelijst. Maar die 'weet' dan nog niet dat er een waarde in staat, omdat de keuzelijst niet 'live' is ingevuld, zoals je normaal gesproken doet. Dus daarom moet de keuzelijst ververst worden. In jouw geval door ofwel een andere waarde te kiezen, ofwel zelf de input te bevestigen. Zoals ik al zei: je werkwijze is in mijn ogen erg vreemd, dus geen idee of dat niet veel slimmer kan. Al denk ik van wel, maar dat is dus een gevoel :).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan