Record navigatie op Subform d.m.v. keuzelijst op Mainform

• Onderwerp starter Onderwerp starter RB85
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RB85

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
Beste Helpers,

Ik heb een probleem met subformulieren. Ik heb een hoofdformulier met daarop een subformulier. Op dit moment heb ik op die subformulier een keuzelijst staan waarmee het mogelijk is door de records te bladeren van het betreffende subformulier (standaard met wizard). Daarnaast heb ik op mijn hoofdformulier een exacte kopie van deze keuzelijst staan. Graag wil ik ook met deze keuzelijst in staat zijn om door de records van het subformulier te bladeren. Weet iemand van jullie of dit mogelijk is en hoe ik dit voor elkaar moet krijgen?

Alvast bedankt.

Je kunt de keuzelijst (en de achterliggende code) niet zomaar kopieëren, omdat de werking van de keuzelijst in het hoofdformulier toch wel anders werkt. Als voorbeeldje een keuzelijst op een subformulier, en de code zoals die moet worden gebruikt op het hoofdformulier:
Code op het subformulier:
Code:
    Dim rs As Object
    Set rs = Me.Recordset.Clone
    rs.FindFirst "[ANO] = '" & Me![Keuzelijst met invoervak4] & "'"
    If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
Code op het hoofdformulier:
Code:
        Dim rs As Object
    Set rs = Me.[B][COLOR=blue]SubformulierLevert.Form.[/COLOR][/B]Recordset.Clone
    rs.FindFirst "[ANO] = '" & Me.cboArtikel & "'"
    If Not rs.EOF Then Me.[B][COLOR=blue]SubformulierLevert.Form.Recordset.[/COLOR][/B]Bookmark = rs.Bookmark
Ik heb met blauw de belangrijkste verschillen aangegeven. het komt er op neer, dat je op het hoofdformulier op de juiste manier moet verwijzen naar de Records op het subformulier.

Super, op deze manier werkt het.

Ontzettend bedankt maar weer:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan