record oververhitting!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

KAL EL Limited.

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
66
Ik had verschillende problemen zoals Shutdowns en verschillende .DLL problemen(Kernell.dll enz.) die zelfs na herhaalde windows restore oplossingen bleven bestaan, na lang zoeken heb ik ze opgelost want ik kwam erachter dat mijn CPU temperatuur te hoog was, volgens de BIOS maar liefst 90 graden celsius, ik besef nu ook dat ik erg veel geluk heb want mijn computer doet het gewoon nog goed.

Wat heb ik gedaan(ik ben Hierin een leek) Ik heb mijn computer bij de radiator weggehaald(veel te dichtbij) ik heb het chassis voor het eerst in 2,5 jaar opengemaakt en alle stof weggeblazen ook van de ventilatoren, en ik laat een kant van de chassis open, want ik blijf de oververhitting houden, maar de temperatuur blijft nu steken op 65 graden.!!

Hoe los ik dit verder op. ?????
Wat raar is, is dat zowel de Bios en de geinstalleerde PcAlert(temperatuurmonitor) aangeven dat mijn tweede en derde ventilatoren niet draaien terwijl ik zie dat ze dat wel doen, en mijn CPU Fan draait op 3800 toeren, dat is toch gewoon goed, en de SYSTEM temp. blijft steken op 35/40 graden. Waarom is mijn CPU zo warm Het enige wat op dit moment op mijn computer staat geinstalleerd is Norton, voor de rest ben ik geen gekke dingen aan het draaien, ik ben allang blij dat de temperatuur geen 90 graden meer is:8-0: :8-0:

Ik heb een AMD Athlon MMx 1,4 GHZ, 256Mb RAm,Geforce2/Mx/400/64mb systeem en mijn FRONT SIDE BUS SPEED zit op 133(default)
Wat moet ik doen heeft iemand enig idee?
Alsjeblieft help mij.
 
Voor een AMD processor is dit een vrij normale temperatuur.
Iets aan de hoge kant misschien maar niet verontrustend.
 
Dank je, maar ik denk dat de temperatuur toch te hoog is, want de chassis is nu open en dat wil ik niet zo houden, als ik het weer dicht doe dan zal de temperatuur zeker weer stijgen naar boven de tachtig. En het programma wat ik bij de moederbord heb gekregen PCAlert 3 geeft zelf aan dat de temperatuur te hoog is en als de temperatur verder stijgt dan zal die de computer afsluiten.

En ik heb dus ook al zelf ondervonden dat boven de tachtig allerlei problemen met zich meebrengt zoals de Shutdowns crashes en Kernel32.dll problemen, wat ik vroeger niet had. De temperatur moet dus naar beneden, maar hoe??
 
Ik zou eens proberen nieuwe koelpasta tussen het koelblok(heatsink) en de processor te doen.
Best kans dat deze uitgedroogd/verhard is geworden van die hoge temperarturen.

Heb je de (case)fan's los gehaald en met een kwastje helemaal schoon gemaakt?
Het stof blijf kleven, dus je moet het echt van de fan bladen afvegen.
Je kan eventueel een druppeltje naaimachine olie op het asje van de fan's doen.
Dit vind je onder het stickertje, soms zit daar weer een dopje onder.
Niet te veel en met de hand eerst de fan rond draaien, om de olie te verdelen.
Uiteraard het stickertje weer terug doen.

Haal de processor fan ook ff van het koelblok af en veeg het koelblok zelf ook goed schoon.
Dit kan je het beste doen door deze eraf te halen als je er nieuwe koelpasta onder doet.
Laat je het koelblok zitten en je maakt hem schoon, dan heb je kans dat je de core van de processor beschadigd.
 
Ik heb het geloof ik opgelost, WHOOOOHOOOOOO, Ik ben naar de computershop gegaan en ik heb daar een nieuwe CPU Fan gekocht, deze is enorm vergeleken met die ik eerst had, hij draait veel langzamer(2500rpm),hij is iets van 90 mm, Ik ben dus van 65 graden naar 40 graden gegaan, ik hoop dat het zo blijft, k heb nig geen spellen gespeeld of de computer een hele dag aan laten staan.

Het enige rare is dat mijn computer het niet herkent, hij denkt dat er geen CPU Fan draait en slaat alarm voordat die windows opstart. ik moet het negeren om verder te gaan, ik denk dat het een kwestie is van een nieuwe driver voor de moederbord installeren .

Bedankt voor de hulp.
 
Als het wel een 3 pins aansluiting is en die ook op het moederbord staat dan zal het wel aan mobo hard/software liggen. maar zolang je zeker weet dat die ronddraait is het niet zo heel erg :)
 
Waarschijnlijk kan je in het Bios een optie vinden om dit uit te schakelen.(CPU fan Power fail of zoiets)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het opgelost door met MSI Live Update alles te updaten wat maar te updaten valt, ik heb zelfs de BIOS geFLASHED, ik weet niet eens wat dat inhoudt. Maar het heeft uiteindelijk wel geholpen. geen alarm meer.

Bedankt voor alles mensen.:D :D
 
Bios geflasht en niet weten wat je aan het doen was.:8-0:

Heb je mazzel dat je moederbord het nog doet.:D
 
Geplaatst door crash
Bios geflasht en niet weten wat je aan het doen was.:8-0:

Heb je mazzel dat je moederbord het nog doet.:D

zal wel iets met EZ flash zijn, dan kan iedereen het :) zelfs mijn pa zou het kunnen:)
 
Geplaatst door HolyPanther
zal wel iets met EZ flash zijn,
Dan zou je toch evengoed willen/moeten weten wat een Biosflash is.:)

Ik flash liever via Dos, dan met zo'n flash programma.:)
 
Ik heb geen idee wat Flashen is, maar met MSI Live Update wordt het nog al voor je uitgekauwd, stap voor stap wordt je vertelt wat je moet doen, Ik heb op een gegeven moment een diskette moeten maken waarmee ik de computer moest booten. Het is in ieder geval gewoon goed gekomen.
 
Gelukkig voor jou wel, maar ik heb genoeg mensen gezien waarbij het fout ging.
Vaak is het resultaat een nieuw moederbord kopen.:(
 
Moet zeggen dat ik het wel blinde humor vind.
Heeft geen idee wat hij doet en flashed zijn moederboard even. LOL :)
 
Ik moet je trouwens teleurstellen. Op het werk hebben we een zooi oude processors gebakken (vet overklokken weinig koelen), temperaturen tot over de 200° zijn dan geen uitzondering meer :D geen record dus voor jou.
 
Jullie maken mij echt bang mensen,
maar he is gewoon goed gegaan, maar vertel nou eens kort wat dat Flashen Nou eigenlijk inhoud.
Wat ik heb dan gedaan wat zo gevaarlijk is.
 
Flashen
(BIOS flashen.)
Het updaten van firmware van bijvoorbeeld een BIOS, zodat de chip een nieuwere versie krijgt. De bedoeling is dat de update eventuele bugs verwijdert en andere verbeteringen aan de chip toevoegt. Flashen wordt meestal door middel van een bootable diskette uitgevoerd, waarbij een flashprogramma een image naar de BIOS kopieert, zodat de betreffende chip wordt bijgewerkt.

BIOS
(Basic Input/Output System.)
Voor een pc is dit de koppelingssoftware tussen hardware en operating system. Het BIOS bevindt zich in ROM-chips en omvat de data voor de communicatie tussen de verschillende onderdelen van de computer. Het wordt gebruikt door het besturingssysteem, dat in de meeste gevallen niet in de computer zelf is opgeslagen, maar iedere keer bij het aanzetten van de computer in het geheugen moet worden geladen vanaf de harde schijf.
Bron;
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Als het hiemee fout was gegeaan starte je pc niet meer op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan