Record verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wines

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2012
Ik heb een tabel "Bron" en een tabel "Prullenbak". Ook heb ik een formulier "Openstaande" met een knop "Verwijderen". Nu wil ik graag als ik op knop verwijderen klik dat ie een pop-up geeft van "weet je het zeker" en bij bevestiging de betreffende record naar tabel prullenbak verplaatst. Wie kan mij helpen?

Wat lost dat op? Als je twee tabellen met dezelfde data hebt, blijft je database net zo groot... Records verwijderen vind ik sowieso een riskante onderneming, want je gooit dan ook je historie weg. Al staat die dan in een andere tabel. Maar een tabel 'Prullenbak' suggereert toch dat die tabel eens in de zoveel weken geleegd wordt. Of doe je dat thuis ook nooit met je prullenbak? :)
Maar je kunt je probleem dus volledig omzeilen door een veld [Status] om te nemen in je tabel [Bron] met de waarden <Actief> en <Archief>. Of zoiets. En met een simpele bijwerkquery archiveer je dan alle niet-gewenste records, en blijft je complete constructie gewoon intact.

Ik gebruik overigens zelf ook wel historie tabellen, maar dat doe ik dan op basis van (afgehandelde) records die wel bewaard moeten worden, maar niet meer ingekeken. Die records gaan dan naar een externe database, zodat de productie database klein en handelbaar blijft. En dat is een actie die je maar één keer per jaar uitvoert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan