Record verwijderen met opdrachtknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuwertie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Hallo,

Ik heb een formulierlijst waar ik uitleenmaterialen in heb staan. Deze moeten uit de database worden verwijdert wanneer de gebruikers deze materialen teruggebracht hebben.
Dus selecteren record. Klikken op opdrachtknop en record wordt uit de tabel Uitleen verwijderd.

Ik heb een opdrachtknop gemaakt in het formulier met de volgende code:

Code:
Private Sub CmdDelete_Click()
CurrentDb.Execute "Delete  * from tblUitleen where UitleenID = " & Me[COLOR="red"].(IETS)[/COLOR]
End Sub

Wat moet ik bij IETS typen? Ik dacht zelf aan het formulier (frm_Uitleen_lijst) waar het uit gehaald moet worden maar dat lukt niet.
De naam van de opdrachtknop cmdDelete lukt ook niet.
Me.Form lukt ook niet.

Kan iemand mij helpen?:(

Je zit op zich op de goede weg. Ik weet uiteraard niet wat jouw 'iets' is.... Als me Me. typt met de beginletter van het juiste veld, kom je er vanzelf achter. Logischerwijze heb je op het formulier een veld dat lijkt op UitleenID?

Overigens vind ik dat je een verkeerde kant op gaat, omdat je op deze manier je historie weggooit. Want hoe wil je nu ooit kunnen herleiden wat de meest populaire artikelen zijn, wie het meest iets leent, etc? De hele grap van een goede database is nou juist dat je historie opbouwt, niet dat je historie vernietigt...

kuwertie,

Als het een doorlopend formulier is kan het met de volgende code achter de Delete_knop.

DoCmd.RunCommand acCmdSelectRecord
DoCmd.RunCommand acCmdDeleteRecord

Verwijderd dus het huidige record (record met de focus).

Groetjes,
Paul

Bedankt voor de reacties!

Het is geen doorlopend formulier.

Het gaat hier ook niet om een veld maar om een lijst. Dus ik snap niet hoe ik dat moet doen.
Er hoeft ook niet bijgehouden te worden hoevaak iets uitgeleend wordt. Dat is hier niet van belang.

Mijn database: Bekijk bijlage Uitleen form.rar

Zouden jullie er een kijkje in willen nemen.

Ik krijg het gevoel dat het niet met een formulierlijst gaat lukken.

Kijk, dat is een heel ander probleem ;)

Code:
    For Each itm In Me.lstUitleen.ItemsSelected
        strsql = "DELETE FROM tblUitleen "
        strsql = strsql & "WHERE UitleenID = " & CStr(Me.lstUitleen.ItemData(itm)) & ";"
        CurrentDb.Execute strsql, dbFailOnError
    Next itm
    Me.lstUitleen.Requery

Hoi,

Maak een formulier gebaseerd op je tabel, in tabelvorm of kolomvorm. Plaats in de formulierkoptekst of voettekst een knop, volg de wizard record verwijderen met tekst of een plaatje en voila je hebt een knop om records te verwijderen.

Is naar mijn mening makkelijker dan een VBA code te schrijven

Laatst bewerkt:
Het is een stuk meer werk, als je al een keuzelijst hebt.... Bovendien is het een vrij simpel te doorgronden methode, die perfect werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan