record verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

daveke

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
Hoi,

In ontwerpmodus(formulierweergave) kan ik een record verwijderen.
Maar als ik opstart met SHIFT+ENTER lukt het niet.

Alvast bedankt

???

als ik door het raam kijk zie ik dat het donker begint te worden.

als ik de gordijnen dicht doe zie ik dit niet.

Als jij me hiermee kunt helpen, beantwoord ik jouw vraag!!!

Heel grappig.

Je weet toch dat je in het menu "Extra" de keuze "Opstarten" hebt en dat je daar mogelijkheid kunt uitschakelen om formulieren,tabellen ed... in ontwerpmodus te laten zien voor de gebruiker.
Als je dan de database opstart (dmv dubbelklikken) wordt alleen het opstartformulier getoond in runtimemodus.
Als je de database daarentegen opent door de SHIFT-toets in te houden en dan te dubbelklikken, je wel de ontwerpmodus kunt bekijken en aanpassingen doen.

Als je in die fase dan kiest voor formulierweergave dan kan ik in dat formulier, door op een knop te drukken, wel een record verwijderen. Maar als ik dat doe als ik met SHIFT +dubbelklik opgestart ben gaat het niet.

Voila, ik hoop dat je nu mijn probleem begrijpt.
Als je nu nog een oplossing weet dan worden we nog misschien nog vrienden.

Greetz

dat is een duidelijke vraag!

die ik misschien wel kan beantwoorden.

als wilt kun je ervoor zorgen dat de tijdens het opstarten de SHIFT-toets uitgeschakeld is, d.w.z.: je kunt je opstartopties niet meer omzeilen.

hiervan zijn wel voorbeelden te vinden: deze bijvoorbeeld

Als je met SHIFT opstart, kun je dan wel gegevens toevoegen? Volgens mij moet het niet uitmaken en zou je gewoon een record moeten kunnen verwijderen.
Met access97 heb ik dit probleem eigenlijk nooit meegemaakt. Gebruik je misschien een andere versie?

Ik gebruik access 2000.
Records toevoegen gaat wel in de twee opstartmogelijkheden, maar verwijderen alleen als ik met SHIFT opstart.
Ik begrijp ook niet goed waarom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan