Record Zoeken in Macro opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximiliaan1975

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Hallo,

Ik ben een beginnende amateur database bouwer. Nu loop ik tegen een probleem aan en ik kan nergens een passend antwoord vinden.

Bij de actie RecordZoeken worden argumenten gebruikt. Alleen wil ik de standaard argumenten van RecordZoeken niet. Ik ben op zoek naar RecordZoeken waarin ik een objecttype kan weergeven en een WHERE voorwaarde kan instellen alleen verschijnt deze niet in de Macro actie als ik die op RecordZoeken zet.

In de hulp van Access wordt verwezen naar: SearchForRecord alleen deze komt niet voor in de actie....

heeft iemand een idee of een oplossing....

Thks

Ik hoop niet dat je het erg vind als ik de vraag niet helemaal snap :) BLijkbaar heb je met de wizard een macro gemaakt om een record te zoeken. Je geeft niet aan of die macro werkt of niet, maar zegt wel dat je de standaard argumenten niet wilt? Wat is op dit moment die voorwaarde? Waarom wil je die niet? En welke wil je dan wel?

Hallo Michel,

Ik kan geen printscreen maken maar wat ik wil is het volgende:

Ik heb een keuzelijst met invoervak gemaakt en als je daar op zou klikken dan verschijnt er een andere naam in dit geval van een speler in mijn sportteam en ik wil dan de gegevens van die spelers op het formulier hebben.

Ik heb bij de eigenschappen van de keuzelijst een ingesloten Macro gemaakt.... vervolgens wil ik het eerste record zoeken en daar een Where voorwaarde aankoppelen in dit geval het id nummer van de speler en dan zou die speler moeten weergegeven.

De where voorwaarde zou moeten zijn :="[Id]=" & [TempVars]![ActiveControlValue] alleen kan ik die Where voorwaarde niet aangeven.

De macro werkt met dit verschil dat die voorwaarde er niet inzit waardoor de marco niet goed werkt.

Laatst bewerkt: