Record zoeken met keuzelijst met invoervak in pop-up formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peetbeest

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Beste Accessvrienden,

Ik heb een formulier gemaakt waarin ik records zoek met een keuzelijst met invoervak. Dit werkt goed.
Wanneer ik echter van het formulier een pop-up-formulier maak loopt het mis. Als ik een record kies dat onmiddellijk in de lijst zichtbaar is gaat het nog goed maar wanneer ik moet scrollen om een bepaalde record te vinden lukt het niet en krijg ik de melding: "Typen komen niet met elkaar overeen".
Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt,
Dirk.

Je probleem herken ik als zodanig niet, dus wellicht dat je er een voorbeeldje van kunt maken. Of de gebruikte code laten zien, dat is een goed begin doorgaans :).

Alles werkt normaal bij mij (ook als pop-up); dwz door iemand te selecteren uit de keuzelijst krijg je de gegevens van die persoon in je formulier. Er zit geen VBA achter de keuzelijst maar een macro.
Verder gewoon de vraag waarom je een aparte query gebruikt als "rijbron" van je keuzelijst en de query niet gewoon maakt in de keuzelijst zelf en je formulier niet gewoon met een tabel met een subformulier van de andere tabel?

Johan,
De opmerking over de query is terecht, in eerste instantie had ik het ook gemaakt zoals jij zegt. Door de foutmelding ben ik andere dingen gaan proberen.
Ik heb nu het allersimpelste geprobeerd; ik maak een formuliertje van de tabel personen en voeg daar een keuzelijst met invoervak toe om op voornaam te kunnen zoeken. Geen probleem. Als ik dan het formulier verander naar Pop-up heb ik weer hetzelfde probleem.
Ik begin te vermoeden dat het een bug is in Access 2016. Jij hebt het probleem niet, met welke Access werk je. Als ik de keuzelijst open is er nog geen probleem maar vanaf het moment dat ik begin te scrollen in de lijst verandert ook de kleur van het venster. Bij een selectie krijg ik dan de melding: "Typen komen niet met elkaar overeen"

Laatst bewerkt:
Ik heb de macro vervangen door vba en het probleem is opgelost;

Me.RecordsetClone.FindFirst "[Medewerker-Id] = " & Me![Keuzelijst41]
Me.Bookmark = Me.RecordsetClone.Bookmark

Lijkt me toch een probleem in Access 2016.

Ik gebruik de Access 2007, in de volgende versies hebben ze er teveel goede dingen uitgesloopt.

Ik blijf gewoon bij 2010, want ik vind 2007 dan weer een baggerversie :D.

Is het mogelijk een oudere versie van Access te installeren in Office 2016?

In beginsel kun je verschillende Office suites naast elkaar draaien. Mits ze in eigen mappen staan natuurlijk. Je krijgt alleen problemen met Outlook, dat kan maar met één versie tegelijk overweg. Meestal is dat de nieuwste versie die je hebt staan.
Overigens raad ik je versie 2010 aan, want dat is, van de 'vernieuwde' versies, in mijn ogen de beste. 2007 en 2013 vind ik dus rampjes, 2016 overigens is al weer een stuk beter dan 2013. Of je de oudere opties die ze hebben verwijderd ook echt mist, dat kunnen wij natuurlijk niet beoordelen. En ook niet of je ze nodig hebt.

Bedankt Michel.:thumb: Ik ben gisteren tevergeefs:evil: uren bezig geweest om een Ja/Nee veld te veranderen van Checkbox naar Tekstvak. In Access 2010 geen enkel probleem.:thumb:
Ook het probleem van m'n oorspronkelijk bericht is geen probleem meer in Access 2010.:thumb:
Er zitten dus wel degelijk serieuze problemen in Access 2016!!:evil:

2010 mist de calendar control en dat was hier al genoeg om die versie dus niet te gebruiken en verder waren de toegevoegde functies toch van geen enkele waarde voor ons gebruik en als je dan nog de 64-bit versie van 2010 gebruikt is het hek helemaal van de dam in je VBA code. Enige waardevolle in 2010 zouden de Data Macros kunnen zijn?

De Calendar control is inderdaad weg (toch ook al in 2007?) maar die mis ik totaal niet. De Datepicker werkt net zo goed, zo niet beter. Dat je de 64-bits versie niet moet gebruiken, is (zelfs) bij Microsoft ook bekend :). De complete 2007 suite is in mijn ogen heel slecht, zeker als je 'm vergelijkt met 2010. Die bevat dan weer voldoende verbeterpunten om hem wél aan te bevelen. De Data macro's zijn een nuttige toevoeging, al heb ik ze nooit nodig gehad. Maar Microsoft ontwikkelt nog steeds idiote 'verbeteringen' in Access. Maar dat houdt ons dan weer aan het werk :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan