remcop1989
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 mrt 2012
Ik heb een formulier "formulier 1" waarop een record voor een tabel wordt ingevuld.
Op dit formulier heb ik een subformulier "subformulier 1" waarop gedetailleerde gegevens worden ingevuld voor dat record.
Het komt voor dat de ingevulde gegevens niet opgeslagen moeten worden en het formulier gesloten moet. Ik heb daartoe de volgende code achter een knop geplakt:
Dit werkt prima als alleen gegevens in het formulier worden ingevuld en NIET in het subformulier.
Zodra er echter ook gegevens in het subformulier worden ingevuld en de knop wordt aangeklikt, dan slaat hij de gegevens TOCH op voor beide tabellen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Op dit formulier heb ik een subformulier "subformulier 1" waarop gedetailleerde gegevens worden ingevuld voor dat record.
Het komt voor dat de ingevulde gegevens niet opgeslagen moeten worden en het formulier gesloten moet. Ik heb daartoe de volgende code achter een knop geplakt:
Code:
Private Sub Knop50_Click()
Dim LResponse As Integer
LResponse = MsgBox("Wilt u de ingevoerde gegevens opslaan?", vbYesNoCancel, "Opslaan")
If LResponse = vbYes Then
DoCmd.Close acForm, Me.Form.Name
DoCmd.OpenForm "Offertes"
ElseIf LResponse = vbNo Then
Me.Form.Undo
DoCmd.Close acForm, Me.Form.Name
DoCmd.OpenForm "Offertes"
End If
End Sub
Dit werkt prima als alleen gegevens in het formulier worden ingevuld en NIET in het subformulier.
Zodra er echter ook gegevens in het subformulier worden ingevuld en de knop wordt aangeklikt, dan slaat hij de gegevens TOCH op voor beide tabellen.
Hoe kan ik dit oplossen?