Records aanpassen via userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

raoulduivestein

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
Berichten
115
Goedemiddag,

Bijlage : Bekijk bijlage Bijlage.xlsm

Ik heb een excel file met een lijst met records.
Bestaande uit:
1) Naam (is ingevuld)
2) Datum [A] (niet ingevuld)
3) Keuze [C] (niet ingevuld) De keuze is afhankelijk van de naam en datum.

Ik zou graag willen dat deze records kunnen worden aangepast vanuit een userform.
Bestaande uit:
1) Naam TextBox1
2) Datum TextBox2
3) Keuze TextBox3
4) Vorige Button1
5) Volgende Button2

- Op het moment dat het userform wordt geopend dient het eerste record te worden getoond waarin nog geen datum is ingevuld.
- Op het moment dat er een datum worden ingevuld, dient deze direct te worden toegevoegd aan de excel lijst, en vervolgens moet in de textbox keuze de waarde worden getoond die rij Keuze [C] wordt weergegeven.
- Indien er op de button volgende wordt geklikt dient, aangevulde info worden toegevoegd aan de excel lijst en het volgende record worden getoond.
- Indien er op de button vorige wordt geklikt dient, aangevulde info worden toegevoegd aan de excel lijst het vorige record te worden getoond.

Wie zou mij op weg kunnen helpen :)

Groet,
Raoul
 
Laatst bewerkt:
Raoul,

Kijk eens op de website http://www.gratiscursus.be, onder de cursus "Excel_automatiseren"
staat hoe je een formulier maakt vanaf les 7 en in les 9 en 10 zie je hoe je bovenstaand probleem oplost.
De rest zal je zelf moeten bedenken, maar een begin heb je dan.

Veel Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan