records copieren en een datum aankoppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basbrommer

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Berichten
101
Hallo,

Ik ben nog maar een beginner met access maar probeer beetje bij beetje er wat van te maken.
Op mijn werk willen ze de presentie bijhouden van cliënten. Nu heb ik een tabel gemaakt waar het rooster in staat van alle cliënten, daarnaast heb ik een tabel gemaakt voor de presentie. Door gebruik te maken van indexen en id’s kan ik het document klein houden (hopelijk heb ik dat goed gedaan). Het originele rooster tabel bestaat uit ± 300 a 350 records.
Nu wil ik dat wekelijks de records uit het rooster tabel gekopieerd worden naar het presentie tabel. (alleen de velden roosterid en dagdid zijn nodig) Dat mag alleen als date() meer is dan de datum-14 bij het laatste record in presentie tabel met dagdid 11. En alleen de records die in het veld “gestopt” op onwaar staan mogen naar het presentie tabel.
Daarnaast moet er een datum aangekoppeld worden. In het veld dagdid staat in een code die het dagdeel aangegeven. (11 = maandagmorgen, 12 = maandagmiddag, 21 = dinsdagmorgen, etc..) Nu wil ik bijv. alle records waarvan de datum nog niet is ingevuld en het dagdid hebben van 11, de datum krijgen van het laatste record waarvan de datum al is ingevuld met het dagdid 11 en daarbij opgeteld 7 dagen. Dit geldt ook voor de andere records.
Kan iemand mij daarbij helpen. (Volgens mij moet de formule kleiner zijn dan de tekst hierboven :) )

Bas
 

Bijlagen

  • presentie.zip
    12,7 KB · Weergaven: 15
De oplossing zal wel simpel zijn maar ik snap er niet veel van.
Welke records uit de roster tabel komen in aanmerking om te worden gekopieerd naar de presentatie tabel?
 
Hoi Guus2005,

Ik hoop het wel dat het simpel is. De records die vallen onder roosterid en dagid zijn van belang.
Roosterid omdat je daarmee de koppeling kan maken voor meer gegevens en dagdid om er een datum aan vast te maken.

Bas
 
Hoi Guus,