Records zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Palmpje60

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2009
Geacht forum leden,

Mijn vraag, ik heb 2 kleine probleempjes, ik zal proberen om het zo goed mogelijk uit te leggen.

Onderstaande routine werkt uitstekend, maar nu komt het, ik wil een msgbox die een melding geeft als betreffende item niet bestaat, ik heb al op div. plekken deze msgbox geplaatst, maar dan komt er ook een melding dat het item niet gevonden is, deze msgbox staat nu niet tussen de code omdat het niet goed werkte, dus wat doe ik fout of ben ik wat vergeten.

De 2e vraag is, als ik op Locker zoek, dus het nummer van de locker die b.v. begint met 1, dan wordt deze niet gevonden, zoek ik op een hogere nummer dan wordt deze wel gevonden, dus ook hier, wat doe ik fout.

Het veld pas in de tabel is gewoon een tekstveld, en het veld locker is numeriek.

Code:
Private Sub txtZoekveld_AfterUpdate()

Dim rsClone As Recordset

Set rsClone = Me.Recordset

With rsClone

.FindFirst "[Pas] like ""*" & Me.txtZoekveld & "*"""

If .NoMatch Then

.FindFirst "[Locker] like ""*" & Me.txtZoekveld & "*"""

Else

Me.Bookmark = .Bookmark

End If

Me.txtZoekveld = ""

End With

Set rsClone = Nothing

Pas.SetFocus
    Pas.SelStart = Len(Nz(Pas))

End Sub

Alvast bedankt voor het meedenken

Groet Palmpje60

Laatst bewerkt door een moderator:
Om te beginnen: zet je code in de Code tag (knop met #) dan is hij veel leesbaarder, en je houdt de topic overzichtelijk. Dus zo:
Code:
Private Sub txtZoekveld_AfterUpdate()
Dim rsClone As Recordset
Set rsClone = Me.Recordset
With rsClone
    .FindFirst "[Pas] like ""*" & Me.txtZoekveld & "*"""
    If .NoMatch Then
[B]        Msgbox "Pas niet gevonden"
[COLOR=red]        .FindFirst "[Locker] like ""*" & Me.txtZoekveld & "*"""
[/COLOR][/B]    Else
        Me.Bookmark = .Bookmark
    End If
    Me.txtZoekveld = ""
End With
Set rsClone = Nothing
Pas.SetFocus
Pas.SelStart = Len(Nz(Pas))
End Sub
En verder snap ik de vraag echt niet.... De Msgbox wil je als de pas niet wordt gevonden? Lijkt mij dat je de msgbox dan in de If .NoMatch Then moet zetten.
En als je een Numerieke waarde zoekt, zou ik hem niet als tekst behandelen: En waarom gebruik je het veld Zoekveld om zowel een Pas (Teksveld) als een Locker (numeriek veld) te zoeken? Ik weet er ook niet zoveel van, maar mij lijkt het dat je één zoekveld gebruikt om in één veld te zoeken... Ik mis dus een tweede zoekveld?

Hallo octaFish,

Je hebt gelijkt, wat heb ik gedaan, ik heb 2 onafhankelijke zoekvelden op mijn formulier geplaatst, ook met de daarbij behorende msgboxen, en nu werkt alles naar behoren.

Dus ik heb nu 2 routines om te zoeken.

Groet,

Palmpje 60

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan