recordvergrendeling - zoekformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karin VdA

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Beste forumleden,

Een tijdje terug maakte ik een zoekformulier aan voor mijn databank. De databank staat op een server, waarbij er gewerkt wordt met recordvergrendeling (bewerkte records). Nu lukt het niet om met meerdere personen het zoekformulier te gebruiken...
Het zoekformulier selecteerd de nodige records uit de achterliggende tabellen en opent dan het formulier met als recordsource het zoekresultaat.
Je kan wel met meerdere mensen zoeken, zolang je op een ander veld zoekt. Zoek je op hetzelfde veld en staat het zoekresultaat nog open bij de andere gebruiker dan kan je zelf niet zoeken op dit veld. De enige logische verklaring die ik kan bedenken zit dus in de recordvergrendeling... Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen?
De fiche openen als alleen lezen helpt er niet aan.

Alvast bedankt voor de moeite!

Acces is niet gemaakt om over een netwerk te werken

Het is niet mogelijk om goed gebruik te maken van een database met meerdere personen als er transacties uitgevoerd moeten worden.

Je zal hiervoor bijv. een SQL database voor moeten gebruiken

Hoe zit het dan juist met de applicatie zelf? Wordt die ook in SQL geschreven? Of zijn het enkel de tabellen?

Ik ben vrees ik niet helemaal mee het sql-gegeven... :o

hoe heb je nu je app en je database gekoppeld en
in welke taal is je app nu geschreven
of heb je gewoon formulieren gemaakt ik acces?

Met Access kun je best goed over een netwerk werken. Zolang het aantal gebruikers niet boven de 5 a 10 komt en de DB niet te groot wordt.

Bij een zoekformulier heb je geen recordlocks nodig als er niet op datzelfde formulier gewijzigd wordt. Probeer de recordset eens als een snapshot o.i.d. te openen.

Grtz,

Ik heb gewoon formulieren gemaakt met de nodige extra's in VBA.

Ik heb gisteren nog van iemand anders gehoord dat ik enkel de gegevens in sql moet zetten... hij zij dat de recordbeveiliging daar geregeld wordt en dat ik de rest in access kan houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan