recovery cd maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Windows recovery cd

Om Windows Vista opnieuw te installeren moet ik gebruik maken van een Windows recovery cd. Deze recovery cd had ik moeten maken toen ik mijn nieuwe laptop voor het eerst in gebruik nam.
Ik dacht dat kan later nog wel. Graag zou ik willen weten hoe ik zo’n recovery cd moet maken om daarmee Vista weer opnieuw te installeren.

Het is een Asus. Maar volgens mij is dat niet relevant.
Er moet gewoon een optie binnen Windows Vista wezen om alsnog een cd te kunnen maken die het stukje Windows op de harde schijf kan activeren om zichzelf weer te kunnen installeren. Het heeft met de fabrieksinstellingen van Vista te maken. Alleen ik kan die optie in Vista niet vinden

Dit is zeker wel relevant.
Een recovery dvd wordt door je computerleverancier geleverd, die is specifiek voor je type notebook gemaakt. Aangezien de meeste fabrikanten tegenwoordig de recovery op een aparte partitie van je harde schijf zetten, is de vraag welk type notebook je hebt. Zo kan ik eventueel kijken hoe dat bij jouw type notebook zit :)

Waarom kijk je zelf niet even op de site van Asus of in de bijgeleverde documentatie?

Daar heb ik op gekeken maar kan niets vinden. Tegenwoordig levert de computerwinkel geen recover cd meer. Die moet je zelf maken als de computer voor de eerste keer aangezet wordt.
Toen ik de laptop voor de allereerste keer nadat ik hem had gekocht aanzette, gaf Windows de melding dat ik een recover cd moest gaan maken.
Ik heb dat niet direct gedaan omdat ik er van uit ging dat ik dat nog wel later kon gaan doen.
Ik heb later nooit meer die melding gehad van Windows om een recover cd te maken helaas. En nou weet ik niet meer hoe ik dat moet doen

Kijk even in je startmenu bij alle programma's. Waarschijnlijk staat daar een map van Asus met een gebruikershandleiding.

Als dat niet helpt, maak dan een nieuwe gebruiker aan. Mogelijk krijgt die het introductie scherm te zien waarin staat hoe een recovery dvd te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan