Recovery cd"s

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnny999nl

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Hoi

Ik wil graag mijn Windows recoveren

maar dat gaat me niet lukken want hij start windows gewoon op

hij pakt ze niet ,verder doet mijn cd/dvd branders het gewoon goed

maar het probleem is dat hij eerst de recover cd"s moet opatraten voor windows

hoe krijg ik dat nu voor elkaar?

m.v.g Johnny:confused:

Even in de bios (Meestal DEL indrukken tijdens het opstarten) de Boot-sequence zo instellen dat hij CD-ROM controlleert voor HDD.

Heb je een laptop of een desktop?

Even in de bios (Meestal DEL indrukken tijdens het opstarten) de Boot-sequence zo instellen dat hij CD-ROM controlleert voor HDD.

Heb je een laptop of een desktop?

desktop

Hoe moet ik dat nu precies doen?

Laatst bewerkt:
Dan is het inderdaad tijdens het opstarten (meteen nadat je de power knop hebt ingedrukt) op DEL drukken, vervolgens kom je in de BIOS (Gekenmerkt door de blauwe achtergrond.) Nu is de indeling altijd verschillend per moederbord maar je zult op zoek moeten gaan naar iets van "Boot sequence" en deze zo aanpassen dat er voordat er naar de hardeschijf (HDD) wordt gekeken eerst wordt gecontroleerd of er een opstart-cd in de drive zit...

Het kan zijn dat je deze sequence in een rijtje ziet (vb: FDD,HDD,CD-ROM) of dat je aan kan geven wat Boot device 1,2,3 etc is...

Bij het rijtje moet je dus iets van X, CD-ROM, HDD (Waarbij X een van de andere opties is) hebben en bij de andere zorg je ervoor dat je bijvoorbeeld Bootdevice 1 op CD-ROM hebt staan en Bootdevice 2 op HDD.

Mocht je er niet helemaal uitkomen vermeldt dan even de gegevens van je moederbord, vaak is er op de site van de fabrikant wel een handleiding te vinden. Dan kunnen wij even wat nakijken.

Laatst bewerkt:
Bij het opstarten van je pc op Delete, F10 of F2 ( of soms F8 ) drukken om in de BIOS te komen.
Daar zie je waarschijnlijk wel iets staan van Bootsequence ( Bootvolgorde, boot order ) en daar zie je meestal nummertjes.
Je moet het zo instellen dat je CD-ROM / DVD Station boven je hardeschijf komt te staan.
Je pc boot namelijk in die volgorde dan. Dus eerst kijken of er iets ligt in de cd-rom station waarvan de pc kan opstarten.
Als je dit hebt ingesteld, moet je kiezen voor Save & Quit of iets vergelijkbaars.

Succes!:thumb:

En als het dan nog niet lukt, kan het ook aan de recovery cd liggen.

EDIT: The Devil was me voor:thumb:

Dan is het inderdaad tijdens het opstarten (meteen nadat je de power knop hebt ingedrukt) op DEL drukken, vervolgens kom je in de BIOS (Gekenmerkt door de blauwe achtergrond.) Nu is de indeling altijd verschillend per moederbord maar je zult op zoek moeten gaan naar iets van "Boot sequence" en deze zo aanpassen dat er voordat er naar de hardeschijf (HDD) wordt gekeken eerst wordt gecontroleerd of er een opstart-cd in de drive zit...

Het kan zijn dat je deze sequence in een rijtje ziet (vb: FDD,HDD,CD-ROM) of dat je aan kan geven wat Boot device 1,2,3 etc is...

Bij het rijtje moet je dus iets van X, CD-ROM, HDD (Waarbij X een van de andere opties is) hebben en bij de andere zorg je ervoor dat je bijvoorbeeld Bootdevice 1 op CD-ROM hebt staan en Bootdevice 2 op HDD.

Mocht je er niet helemaal uitkomen vermeldt dan even de gegevens van je moederbord, vaak is er op de site van de fabrikant wel een handleiding te vinden. Dan kunnen wij even wat nakijken.

Ik ga het eens proberen

bedankt alvast

gelukt

Jongens

het is me gelukt hartelijk bedankt voor de moeite

groetjes johnny:D :D :D :D :thumb: :thumb:

Misshien kunnen jullie, hier ook iets mee?

16 bits

Hoi Hoi

Ik zit met een probleem ik wil BPM installeren nu geeft hij de volgende fout

Kan 16 bits windows programma niet uitvoeren

wat nu ?????????????

m.v.g John

Laatst bewerkt:
16 bits

Begin hier maar een nieuwe vraag over in de juiste sectie, dan houden we het een beetje overzichtelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan