Recovery CD vraagt wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

arievanloo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Berichten
118
Hallo, Nadat ik een nieuwe set geheugen strips heb geplaatst in mijn Medion Computer wilde deze niet meer opstarten. De oude geheugen trug geplaatst en het ging volkomen mis. De recovery CD geplaatst en de selectie R gebruikt.
Dan krijg je de Melding: 1: C:\Windows.
Bij welk Windows installatie wilt u zich aanmelden?(Druk op en ter om te annuleren)
Dan geef je dus keuze 1 en enter en komt de volgende melding.
Geef het Daministrator wachtwoord op.
Ik heb geen flauw idee, waar ik dat vandaan kan halen.
Ik gebruik nooit een wachtwoord om de computer te starten, heb trouwens idee, dat dit er iks mee te maken heft.

Wie kn mij een goede hint geven?
Ik zit op een laptop te knoeien,aar gebruik uiteraard liever mijn eigen machine.

Alvast bedankt

Arie
 
besturingssysteem windows xp

Hallo, Nadat ik een nieuwe set geheugen strips heb geplaatst in mijn Medion Computer wilde deze niet meer opstarten. De oude geheugen trug geplaatst en het ging volkomen mis. De recovery CD geplaatst en de selectie R gebruikt.
Dan krijg je de Melding: 1: C:\Windows.
Bij welk Windows installatie wilt u zich aanmelden?(Druk op en ter om te annuleren)
Dan geef je dus keuze 1 en enter en komt de volgende melding.
Geef het Daministrator wachtwoord op.
Ik heb geen flauw idee, waar ik dat vandaan kan halen.
Ik gebruik nooit een wachtwoord om de computer te starten, heb trouwens idee, dat dit er iks mee te maken heft.

Wie kn mij een goede hint geven?
Ik zit op een laptop te knoeien,aar gebruik uiteraard liever mijn eigen machine.

Alvast bedankt

Arie
Ik zit met hetzelfde probleem,ook met een medion laptop,en wil ook het besturingssysteem van xp herstellen.Wie wil en kan ons wijzer maken
Alvast bedankt
 
Voor alle duidelijkheid:
Ik praat over een desktop computer van Medion, maar het lijkt, of de Recovery CD dat wachtwoord in zich heeft zitten.

Arie
 
Ik weet niet hoor, maar ik had vroeger een pc waarvan je in de bios het supervisorpassword kon wijzigen. Ik weet niet of dat hetzelfde is, maar altijd even waard om te proberen.
 
Dan geef je dus keuze 1 en enter en komt de volgende melding.
Geef het Daministrator wachtwoord op.
Het kan zijn dat er een password nodig is,maar meestal is deze mogelijkheid niet gebruikt tijdens het installeren en is gewoon enteren voldoende.

Greetz
 
Ik begrijp het trouwens helemaal niet:

- het plaatsen van nieuwe geheugenstrips doet helemaal niks met je Windows installatie
- wat wil je gaan doen vanuit de repair console van Windows?
 
Het kan zijn dat er een password nodig is,maar meestal is deze mogelijkheid niet gebruikt tijdens het installeren en is gewoon enteren voldoende.

Greetz

Hallo.
als je een cd-rom voor herstel gebruikt van een OEM(orginal equipment manufacturer),wordt de cd-rom mogelijk niet geaccepteerd.Als u de partitiegegevens verwijdert of het station formateert en de cd-rom voor herstel van de OEM vervolgens niet wordt geaccepteerd als geldig medium,moet u de cd-rom voor herstel van de OEM gebruiken om de eerdere versie van Windows te herstellen.Neem contact op met de fabrikant.
groeten antoon
 
Laatst bewerkt:
Hallo.
als je een cd-rom voor herstel gebruikt van een OEM(orginal equipment manufacturer),wordt de cd-rom mogelijk niet geaccepteerd.Als u de partitiegegevens verwijdert of het station formateert en de cd-rom voor herstel van de OEM vervolgens niet wordt geaccepteerd als geldig medium,moet u de cd-rom voor herstel van de OEM gebruiken om de eerdere versie van Windows te herstellen.Neem contact op met de fabrikant.
groeten antoon

Leuk gecopieerd, maar wat bedoel je nou precies:eek:
Wat heeft TS hier aan?
 
Leuk gecopieerd, maar wat bedoel je nou precies:eek:
Wat heeft TS hier aan?

Hallo
TS wil met de bij de computer geleverde cd-rom een herstel install.(R) doen.Hij geeft aan dat hij problemen daarmee heeft,het werkt niet,volgens wat ik gelezen heb hierover komt het door het hierboven in mijn reactie beschrevene.
Ik heb hetzelfde aan de hand,onder het systeem herstel(herstellen naar een vorig herstelpunt)viel de stroom uit,en de computer was niet meer op te starten.De cd-rom (OEM) erin,en ik kreeg de zelfde melding als TS.Bij een gehele install melde hij dat ik Minnet.dll moest installeren,en in de bios caching moest uitvinken.Nou dat kan ik dus niet daar de computer niet opstart.Ik den dat het beste is wachten tot 22 Oct dan komt Windows7 uit en dan daarvan een cd-rom kopen en die erop installeren.Wat vindt je ervan zou dat kunnen.
antoon
 
Hallo
TS wil met de bij de computer geleverde cd-rom een herstel install.(R) doen.Hij geeft aan dat hij problemen daarmee heeft,het werkt niet,volgens wat ik gelezen heb hierover komt het door het hierboven in mijn reactie beschrevene.
Ik heb hetzelfde aan de hand,onder het systeem herstel(herstellen naar een vorig herstelpunt)viel de stroom uit,en de computer was niet meer op te starten.De cd-rom (OEM) erin,en ik kreeg de zelfde melding als TS.Bij een gehele install melde hij dat ik Minnet.dll moest installeren,en in de bios caching moest uitvinken.Nou dat kan ik dus niet daar de computer niet opstart.Ik den dat het beste is wachten tot 22 Oct dan komt Windows7 uit en dan daarvan een cd-rom kopen en die erop installeren.Wat vindt je ervan zou dat kunnen.
antoon

Maar vanuit de herstelconsole (R) doe je helemaal geen herstel-installatie.....
 
Om een herstalinstallatie te starten start je op van de Windows cd. Bij het keuzescherm van Enter R en F3 druk je op enter je accepteert de voorwaarden met F8 en dan zie je je Windows installatie staan, druk op R. En dan lezen wat er staat en begint ie bestanden gaan te kopieren.

Niet 100% gegarandeert natuurlijk dat het werkt.
 
Maar vanuit de herstelconsole (R) doe je helemaal geen herstel-installatie.....

hij(neem ik aan) en ik bedoelde een upgrade,het vervangen van het bestaande besturingssysteem door windows xp,waarbij de gegevens van de meeste gebruikersinstell in principe behouden blijven.dan is er nog een clean install of zo men wilt volledige install, en een install met meerdere besturingssystemen.Verder wil ik kwijt dat ik een leek ben op computergebied,en daarom ben ik hier op dit forum om van mensen die het wel weten erachter te komen wat ik enTS het beste kan doen.
 
hij(neem ik aan) en ik bedoelde een upgrade,het vervangen van het bestaande besturingssysteem door windows xp,waarbij de gegevens van de meeste gebruikersinstell in principe behouden blijven.dan is er nog een clean install of zo men wilt volledige install, en een install met meerdere besturingssystemen.Verder wil ik kwijt dat ik een leek ben op computergebied,en daarom ben ik hier op dit forum om van mensen die het wel weten erachter te komen wat ik enTS het beste kan doen.

Dat kan wel, maar niet via de Repair Console waar TS het over heeft
 
Dat kan wel, maar niet via de Repair Console waar TS het over heeft
Nog even dit,zoals TS het verwoorde zo staat het letterlijk in de setup vermeld,zoals ik het er eerder over had,die cd-rom wat bij de computer hoort is een OEM,is van te voren door de fabrikant al op de computer ingevoerd en ingesteld.
Nou wou ik toch langzaamaan wel eens weten,wat is de oplossing van het probleem,je maakt me nieuwsgierig,je weet het maar wilt het niet kwijt,en reageert alleen op of het boter of margarine is.

groeten antoon
 
Jullie halen 2 zaken door elkaar:

Wanneer je opstart vanaf de XP cd en kiest voor de (R) repair console, kun je middels bepaalde commando's Windows Repareren

Wanneer je kiest voor Installeren, kun je DAARNA kiezen voor een zgn herstel-installatie
 
Jullie halen 2 zaken door elkaar:

Wanneer je opstart vanaf de XP cd en kiest voor de (R) repair console, kun je middels bepaalde commando's Windows Repareren

Wanneer je kiest voor Installeren, kun je DAARNA kiezen voor een zgn herstel-installatie
Juist weten we ook,maar hij doet het install of herstel niet,svp lees wat ik hierboven over mail.
We willen graag weten waarom hij dat niet doet,en wat we moeten doen of niet doen.Of beter wachten tot windows7 komt,en kan die er wel op geinstall worden.Dat willen we concreet weten.Een concreet antwoord op windows7 ben ik al meer als tevreden,maar dan moet het wel 100% zeker zijn dat het kan,want zo een cd-rom kost algauw een 200 misschien in het buitenlad 50 euro.euro denk ik,en dan kan ik beter een nieuwe computer kopen.
groeten antoon
 
Hallo, Nadat ik een nieuwe set geheugen strips heb geplaatst in mijn Medion Computer wilde deze niet meer opstarten. De oude geheugen trug geplaatst en het ging volkomen mis. De recovery CD geplaatst en de selectie R gebruikt.
Dan krijg je de Melding: 1: C:\Windows.
Bij welk Windows installatie wilt u zich aanmelden?(Druk op en ter om te annuleren)
Dan geef je dus keuze 1 en enter en komt de volgende melding.
Geef het Daministrator wachtwoord op.
Ik heb geen flauw idee, waar ik dat vandaan kan halen.
Ik gebruik nooit een wachtwoord om de computer te starten, heb trouwens idee, dat dit er iks mee te maken heft.

Wie kn mij een goede hint geven?
Ik zit op een laptop te knoeien,aar gebruik uiteraard liever mijn eigen machine.

Alvast bedankt

Arie

Bovenstaande was de originele vraag, en daar reageer ik op!

TS zit op deze manier in de Repair console van Windows, en hij wil een RECOVERY doen.
Dat gaat dus niet op die manier, zo simpel is het. De rest van elle posts hebben daar helemaal niets mee te maken!!!!!
 
Bovenstaande was de originele vraag, en daar reageer ik op!

TS zit op deze manier in de Repair console van Windows, en hij wil een RECOVERY doen.
Dat gaat dus niet op die manier, zo simpel is het. De rest van elle posts hebben daar helemaal niets mee te maken!!!!!

Ja, hij vermeld in zijn titel ook van Recovery CD. Maar zoals hij de repairconsole beschrijft gaat dit over de gewone XP CD waarme je ook gewoon XP kan herinstalleren.
 
Ja, hij vermeld in zijn titel ook van Recovery CD. Maar zoals hij de repairconsole beschrijft gaat dit over de gewone XP CD waarme je ook gewoon XP kan herinstalleren.

MAAR NIET OP DIE MANIER, voor de zoveelste keer......
 
MAAR NIET OP DIE MANIER, voor de zoveelste keer......

Op welke manier dan wel? Toch ben ik wijzer geworden uit je reactie.Ik heb hem aan de praat gekregen.Het euvel zat hem hierin,dat ik op de aan en uit knop vergeten had te drukken.Bedankt voor je hulp
groeten antoon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan