Recovery CD werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HighQualitYY

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2008
Berichten
7
Ok, dit is het verhaal: De buurvrouw kwam aan met haar laptop en zei tegen mij: Cliff, kan jij deze laptop even helemaal leegmaken, formatteren, en windows opnieuw installeren? Ik zei: Oké, het is toch vakantie...

Buurvrouw gaf mij dus de laptop + een stapeltje CD's.

Het is een Acer Aspire 3000 laptop, er zat 1 system CD bij, 3 recovery CD's voor windows XP Nederlands, 3 recovery CD's voor windows XP English, en 3 recovery CD's voor windows XP Français.

Dit is het probleem: Ik heb dus in het BIOS ingesteld dat bij Boot, CD-rom/DVD drive bovenaan staat, de instellingen opgeslagen en de laptop opnieuw opgestart, met de system CD erin. Toen gaf hij ongeveer 1 min lang een zwart scherm met een knipperende '_' weer in de linksbovenhoek.(zonder de ' ') Daarna ging hij gewoon door met normaal windows XP opstarten.

Ik probeerde hetzelfde met recovery cd 1 van de nederlandse windows xp, maar er gebeurde precies hetzelfde.

Ik heb alt + F10 ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet..

Ik heb de CD-drive getest met een andere CD, en hij las hem gewoon goed.


Kan iemand mij helpen met dit probleem? Ik zou dat heel fijn vinden :rolleyes:


Cliff
 
is de cd rom speler niet defect even in windows kijken of die nog werkt
 
is de cd rom speler niet defect even in windows kijken of die nog werkt

Heb je mijn bericht wel goed gelezen ik heb erin gezet dat het gewoon werkte maar ik zal het nog een keer testen, ik keek alleen op 'deze computer' of hij de game cd herkende.

EDIT: Ik heb het nu 2x getest, ik weet zeker dat de CD rom speler werkt.
 
Laatst bewerkt:
kan je niet via windows de systeem cd opstarten
je heb wel in het bios als je er uit gaat gekozen voor opslaan (het zal wel maar je weet maar nooit )
 
Die zit er niet bij (windows systeem CD, alleen de Acer recovery CD gevallen)

Of kan een windows systeem CD gebruiken van een andere PC die ik hier nog heb? Is dat mogelijk?
 
ik bedoel windows op starten dan de acer systeem cd er in
als je het windows nr (heb die meest onder op de laptop staat) is het te proberen
moet je wel de goede nemen meest al zit er xp home op
maar je kan kijken of die dan wel opstart met die windows cd erin
 
Kan je in de windows die nu geinstalleert is nieuwe recovery cd's maken?

En aders moet je eens kijken welke Windows het is,plakt er een sticker op. Dan kan je meestal een originele Windows installatie doen met die key.
 
Kan je in de windows die nu geinstalleert is nieuwe recovery cd's maken?

En aders moet je eens kijken welke Windows het is,plakt er een sticker op. Dan kan je meestal een originele Windows installatie doen met die key.

Hoe moet ik dat dan doen vanuit Windows? (De windows werkt gewoon naar behoren, ik wil gewoon dat alles opnieuw wordt geinstalleerd, voor de schone lei)
 
Hoe moet ik dat dan doen vanuit Windows? (De windows werkt gewoon naar behoren, ik wil gewoon dat alles opnieuw wordt geinstalleerd, voor de schone lei)

Deze computer(rechtermuisknop) en daar staat het)

Als de recovery cd niet werkt moet het met een volledige nieuwe lei.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan