recovery cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo,
ik heb een PackardBell laptop Easy Note K5300, met serienummer 243402760121, sinds 4 jaar,
in deze tijd nog nooit de recoverycd (nr 6862650300) gebruikt, nu wilde ik deze gebruiken om de fabrieksinstellingen terug te zetten, zodat ik weer een schone XP had, maar als ik de laptop start met die herstelcd in de lade, verschijnt de melding:
Plaats de cd rom met titel Master CD 1;
Ik heb dus alleen die herstel-cd (die bij de laptop is geleverd) en kan dus niet terug naar de fabrieksinstellingen;
als ik via de verkenner kijk wat er op die cd staat, zie ik 3 bestanden:
herstelcd.jpg


door te klikken op die exe bestand(en), gebeurt er ook niets !

hoe kan ik nu terug naar de fabrieksinstellingen of XP nieuw installeren ?
kan dat ook eventueel met een aparte/andere installatie cd van XP ?
 
Kun je hem niet herstellen met de ingebouwde hersteloptie.
Dus als je hem opstart, F11, F10 o.i.d.
Als ik de cd bekijk, is dat geen bootable cd/dvd.
Je zult denk ik nog eens moeten zoeken naar de Master cd.
Kijk ook eens in je handleiding.
 
die F10-F11 knoppen heb ik ook al geprobeerd tijdens het starten van de pc, maar heeft ook geen resultaat, ik zie ook geen verborgen partitie met die recovery staan,
een master cd heb ik niet, alleen dus die herstel cd, waarvan ik dacht dat ik daarmee terug kon naar de fabrieksinstellingen,
wel staat onder programmas

pb01.jpg


maar via smart restore kan ik de voor geinstalleerde programmas nieuw installeren, ook dan vraagt die naar de mastercd,
wel staat er in de lijs via Smart Restoret: MasterCD Creator
ik selecteer die en klik op OK en doe een lege cd in de lade, blijft die vragen: plaats de cdrom met titel 1
zo kom ik dus niet verder.
 
Smart restore is inderdaad de goede keuze.
Dat je geen cd kunt maken, kan komen dat je een verkeerde cd gebruikt. Dus + als je - moet hebben en omgekeerd evenredig.
Het kan ook zijn dat het progamma corrupt is, is niet de eerste bug die ik tegenkom.
Wat je kunt proberen is een frisse install met dezelfde versie (home of professional) en je licentie te legaliseren met een keychanger.
Succes

PS. Het kan natuurlijk ook zijn dat je (enigste) cd beschadigd of vuil is.
Lauw water en een stofvrij doekje doet somd wonderen.
Je kunt ook je bestanden van de cd proberen te repareren met Isobuster.

Handleiding en download:

http://www.isobuster.com/nl/cd-dvd-data-repareren.php
 
had al verschillende cd's gebruikt, maar steeds weer dezelfde melding
vermoed ook dat het programma corrupt is,
heeft het nieuw installeren van XP home (die nu ook draait op de laptop) via een andere cd met key geen invloed op de drivers (geluidskaart-videokaart e.d.), die natuurlijk van PB zijn ?
 
Is de toetscombinatie Ctrl + F8 , F10 o.i.d een optie ?
 
Is de toetscombinatie Ctrl + F8 , F10 o.i.d een optie ?

ook al geprobeerd, over die optie staat ook niets in de handleiding,
zal dus echt een mastercd moeten hebben, helaas dus;
dan maar t.z.t. een andere XP cd gebruiken als dat lukt,
 
Je kunt gewoon een andere xp-home cd gebruiken, en als hij erom vraagt je eigen key erin zetten. Daar heb je helemaal geen keychanger voor nodig.

Je kunt zelfs ergens een xp-home cd met sp3 ineen downloaden en die gebruiken, zolang je je eigen key maar intikt is er niks aan de hand en ben je gewoon legaal bezig. Die key staat trouwens ergens op een sticker op je PC/ Laptop.
 
had al verschillende cd's gebruikt, maar steeds weer dezelfde melding
vermoed ook dat het programma corrupt is,
heeft het nieuw installeren van XP home (die nu ook draait op de laptop) via een andere cd met key geen invloed op de drivers (geluidskaart-videokaart e.d.), die natuurlijk van PB zijn ?

Gaat gewoon werken.
 
Ook een optie is een recover cd te bestellen bij PB.
Kost ong. € 40,-
 
is idd ook een optie,
laptop draait nog goed, is alleen langzamer geworden, voor het opstarten duurt lang
ondanks niet veel programmas mee opstarten en opruimen e.d.
maarja, heeft ook maar 512mb ram,
ik zie wel tegen de tijd dat het vastloopt en xp er nieuw op moet,
dank voor de info.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan