Recovery-CD's werken niet na partititie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Vanmiddag heb ik voor een collega een nieuwe computer gepartitionneerd (120GB schijf in 80 en 40 gb).

Nu wil ik de recovery-cd's weer terugzetten op de C-schijf. (Headstart van Dynabite) Het terugzetten gaat goed (denk ik) Je ziet de software weer geïnstalleerd worden op je beeldscherm. Alleen nadat alles geïnstalleerd is, en de computer opnieuw is opgestart, krijg ik de mededeling:

"bootdiskfailure, etc" (alsof er geen harde schijf gedetecteerd wordt - die schijf is er beslist wel!).

Hoe los ik dit probleem op? Het lijkt wel of het komt omdat de schijf geformatteerd is en nu ergens ?installatienummers? mist.

Ben benieuwd! Alvast dank!

Heb je de c:-schijf na het aanmaken wel actief gemaakt?

Hoe bedoel je? Ik heb de schijven geformatteerd en daarna de recovery-cd's gedraaid. De software daarop, laat zich toch niet installeren als de (C-)schijf niet is geactiveerd? Of moet ik nog meer doen. Ben blij met je antwoord!

Geplaatst door Henry1st
Hoe bedoel je? Ik heb de schijven geformatteerd en daarna de recovery-cd's gedraaid. De software daarop, laat zich toch niet installeren als de (C-)schijf niet is geactiveerd? Of moet ik nog meer doen. Ben blij met je antwoord!

Omdat je dit net zei:
Vanmiddag heb ik voor een collega een nieuwe computer gepartitionneerd

Partitioneren is heel wat anders dan formateren.

- opstarten met bootdisk
- fdisk opstarten
- en actieve partitie kiezen

Dank! Maar ik heb toch al partities aangemaakt! Als ik de computer opstart met een bootable diskette, dan kan ik gewoon op de C en D schijf kijken (en werken). Waarom moet ik dan met fdisk werken??

Ik heb net de D-partitie verwijderd en de computer weer geformatteerd. (C-schijf is nu weer 120 GB groot). Daarna de twee recovery CD's geïnstalleerd. De computer weer opgestart, helaas, weer de mededeling: BOOT DISK FAILURE . Als ik d.m.v. een bootable diskette opstart en in DOS kijk op de harde schijf, dan zie ik dat er ongeveer 4 GB aan bestanden op geplaatst zijn. Alleen .... hoe krijg ik die bestanden (de computer dus) weer aan het draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan