Recovery disk PB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petr@

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Heb een PC hier staan, een Packard Bell, OS Win 98 ME. Ik heb ooit de mastercd's gemaakt, 3 stuks en met bijbehorende recovery disk kon ik altijd de pc weer terugzetten in de staat waarin ie verkeerde toen ik 'm kocht. Om vage redenen is de recovery disk overleden, heb gezocht op de site van PB, daar het e.e.a. gevonden, maar dat werkt dus niet. Hoe kan ik nu die mastercd's aan de praat krijgen? Kan dat ook zonder die disk?

Inmiddels heb ik win 98me er wel op gezet, dat is het probleem niet, maar ik kan de monitor niet op orde krijgen. Hij blijft bij de instellingen aangeven 16-kleuren ipv meer......dus grote iconen, lelijk beeld. Ook gezocht naar een driver voor de monitor, maar ik krijg het niet voor elkaar.

De snelst werkende oplossing is dus het laten draaien van de master cd's......Iemand een oplossing hiervoor???

Ben er inmiddels achter dat ik de driver voor de videokaart moet hebben. Heb AIDA geinstalleerd op de pc, maar grrrrrrrrrrrrrrrrrr waar vind ik nu de gegevens van de videokaart.....nog ff en ik gooi dat ding het raam uit....

klik na het openen van aida in het linkerrijtje op "scherm", daarna rechts op "gpu" en de rest "leest" zich vanzelf........

Geplaatst door gast0225
klik na het openen van aida in het linkerrijtje op "scherm", daarna rechts op "gpu" en de rest "leest" zich vanzelf........

Als ik op GPU klik verschijnt er een leeg grijs scherm aan de rechterzijde....

Heb inmiddels de driver gedownload van S3 Savage 4, maar als ik dat zipbestand open krijg ik een lading bestanden....Ik ben dus echt blonT, want dan weet ik het ff niet meer.....

klik binnen Excel of Word eens op "help", daarna op "info" en daarna op "systeeminfo",

dan in het linkerrijtje op "onderdelen" en vervolgens links in het rijtje op "beeldscherm",............. weer "leeg" ?

ps. als je toevallig al weet WELKE videokaart erin zit, is het aan te bevelen de nieuwste drivers te downloaden en te installeren VOORDAT je Aida er naar laat kijken.

Een van de redenen dat aida niets "ziet" kan zijn het feit dat jouw kaart nog niet geinstalleerd is en dat Windows momenteel de standaard Graphics VGA adapter stuurprogramma's gebruikt. Dat resulteert weer in "onzichtbaarheid" binnen progjes als Aida EN het verklaart waarom het aantal kleuren niet hoger kan worden gezet. Dit kan pas als je de juiste drivers voor je videokaart hebt geinstalleerd.

Klopt, hij gebruikt idd de standaard graphics VGA adapter...ik ga verder zoeken......

je kan een gokje wagen door de laatste Detonator bij Nvidia op te halen en te installeren....................

laat even het type pc weten dat je hebt (het model nummer)

Tis een Packard Bell I-connect 1800 D Rw

versienr: P270106005
serienr. : V695200747

Geplaatst door gast0225
je kan een gokje wagen door de laatste Detonator bij Nvidia op te halen en te installeren....................

gedaan, maar vrees dat ook dat niet werkt........grrrrrrr.....:-)

Toch enorm bedankt voor het meedenken.....

Wat laat eigenschappen van je beeldscherm zien? Klik met je rechter muisknop op een lege plek op het bureaublad. Klik op het tabblad "Instellingen". Wat staat er onder bij beeldscherm?

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Wat laat eigenschappen van je beeldscherm zien? Klik met je rechter muisknop op een lege plek op het bureaublad. Klik op het tabblad "Instellingen". Wat staat er onder bij beeldscherm?

Groetjes,
Bennie

Daar staat:

NEC CI A726 op standaard PCI grafische adapter (VGA)

Ik kan kiezen uit 2 en 16 kleuren......

Ik WAS blij, maar ehm....hij doet ut nog niet, hoor, bij het installeren van de drivers geeft ie aan dat ie bepaalde bestanden niet kan vinden.

Doe ik iets verkeerd.....ben ik gek aan het worden....of toch maar het raam uit met dat ding.....

Trouwens wel een handige site, heb daar notabene gisteravond laat ook nog gekeken bij driver downloads....

Worden die missende bestanden nog bij naam genoemd?

Groetjes,
Bennie

Hier een opsomming van de bestanden die niet te vinden zijn:

nbicdnt.dll

s3gamCHS.hlp en dat nog 14 x, zo te zien in verschillende talen waaronder NLD

s3gamma.cfg
s3gamma.dll
s3nb.dll
s3nbm.sys

s3s2chs.hlp

ik kom toch nog een keer terug op het linkje dat ik plaatste........

als je daar voor jouw machientje kiest en je scrolt in het vervolgvenstertje naar beneden, dan lees ik bij de video software o.a. Savage.................................... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan