Recovery dvd maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnz45

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Ik heb een probleempje.
Ben in het bezit van een pc (medion) met daarop een c en d partitie op de harde schijf.
Op d staat het hele recovery-gebeuren.
Ik wil nu mijn pc helemaal in "fabrieksstaat"terugbrengen maar ben door een verhuizing
mijn recovery cd kwijtgeraakt.
Kan ik een nieuwe recovery cd-branden en zo ja hoe dan.

En een tweede vraag: als ik mijn hele harde schijf dmv wipedisk leegmaak ben ik dus
de d partitie ook kwijt.
Kan ik dan ook met de uit de eerste vraag gemaakt recovery cd de boel weer opstarten alsof de pc net gekocht is.

Ik ben benieuwd naar de antwoorden, maar in ieder geval alvast bedankt.

Medion geeft vaak 3 cd's bij een computer.
1 met windows erop 1 genaamt product recovery cdrom en 3 de schijf die je moet hebben heet Application&Support cd.
als je die hebt gaat het als volgt.

: Bij aankoop van een Medion-pc ontvangt u steeds de CD-ROM "Application&Support" waarmee u de zogenaamde RETTEN-procedure
kunt toepassen.
Deze procedure herstelt de pc naar fabrieksinstellingen bij steeds voorkomende problemen met het toestel.

Dit is de te volgen procedure:

-U steekt de CD-ROM in de drive en laat de pc heropstarten (Uitschakelen->Heropstarten)
-Na het opstarten kiest u "Boot from CD-ROM"
-U kiest optie 1: Start Recovery
-Vervolgens selecteert u het land en de taal en komt u op het scherm met de gebruikersovereenkomst
-Hier drukt u op de ESC-toets en kiest u vervolgens "JA" om te aanvaarden
-In het laatste keuzemenu selecteert u optie 3: Herstellen naar fabrieksinstellingen

Let wel! Vóór het uitvoeren van een RETTEN-procedure moet u de gegevens van de C-schijf die niet verloren mogen gaan,
opslaan op de D-schijf of op CD/DVD, want door deze procedure worden Windows en de bijgeleverde programma's geherinstalleerd.

Of je die cd zelf kunt maken weet ik niet, je kunt mischien contact met medion opnemen en vragen om zo'n cd die bij jouw systeem hoort.

Je kunt ook kijken op het forum van supermarktpc en daar /kijken/vragen om zo'n cd.
mischien dat iemand het via yousendit kan sturen.

om welke medion gaat het eigenlijk?

Bedankt

Bedankt voor je antwoordt.
Ik ga nog maar eens even in wat verhuisdozen zoeken en op het supermarktpc forum zoeken.

Je hoort mijn bevindingen wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan