Recovery na Trojanvirus data weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

drottning

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2012
Berichten
4
Vanmorgen werd mijn pc geblokkeerd door het trojan virus waarbij je een waarschuwing van de politie krijgt en 100 euro moet betalen.

Ik heb hierop mijn pc een recovery laten uitvoeren met behoud van data/backup ervan. Want ik kon met f8 de pc niet in een bepaalde modus laten opstarten en dan naar systeemherstel gaan, omdat de pc deze functie niet aangaf. (medion pc uit 2010 of 11 met windows 7)

Nu is de pc weer terug naar fabrieksinstellingen en kan ik geen systeemherstelpunt meer vinden van voor het virus en dus niks herstellen.
Hoe kan ik de data, die opgeslagen zou moeten zijn tijdens de recovery, weer terugvinden en terugzetten?
 
Ik heb de pc via f11 cyberlink powerrecovery laten uitvoeren met behoud van data.

Net een helpdesk aan de telefoon gehad betreft een bedrijfsprogramma wat op de pc staat, en die kon de data betreft dat programma nog makkelijk terugzetten. Dus blijkbaar is de data wel behouden.
 
E.e.a. hangt van hoe dat "systeemherstel naar fabrieksinstellingen" is geregeld. Normaal gesproken wordt daarbij alles gewist (overschreven) en ben je dus je data kwijt. Gezien de optie "met behoud van data" zou je hier dus nog wel over moeten beschikken.

Plekken waar je kunt zoeken...
- andere partities
- profielen folders (users / documents and settings / of hoe die folders ook mogen heten)

waar had die leverancier die gegevens trouwens teruggevonden?
 
Ik heb de data inmiddels teruggevonden, stonden in een aparte map op C: back up my data, genaamd.

Maar helaas ben ik nu mijn office pakket wel kwijt, tenminste, ik heb het nog niet weer gevonden. Ik heb het destijds online aangeschaft, dus niet met een cd-rom oid.

De helpdesk vond de bedrijfsdata terug bij de map van het programma, echter moest het programma wel hersteld worden omdat een aantal onderdelen ontbraken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan