RECOVERY Partitie kopieeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

takayna

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2012
Hallo ik heb mijn asus laptop eens gebruikt voor wat expirimentjes,
maar heb helaas mijn recovery partitie gewist, deze staat er wel nog op maar is BLANCO.

dus kan helaas niet meer recoveren, een vriend van mij heeft dezelfde laptop met wel nog de partitie.

is er een mogelijkheid dat ik die partitie kan "kopieren" of overzetten naar mijn laptop??

het gaat betreft een ASUS PRO5DIJ-NL type.

alvast bedankt:thumb:

Je kan hem waarschijnlijk wel kopiëren maar je zal in de problemen komen bij gebruik; de windows key zit in de installatieprocedure verwerkt en die is anders.

Wanneer de partitie alleen gewist of geformatteerd is en dus niet daarna overschreven met iets anders, dan kunnen de bestanden nog worden teruggehaald met data recovery software. Soms moet daarbij steeds de eerste letter van de bestandsnamen worden geraden maar dat is hier dus geen probleem.

Zoek of vraag in dat geval eens naar File Recovery of Data Recovery.

Wanneer de partitie alleen gewist of geformatteerd is en dus niet daarna overschreven met iets anders, dan kunnen de bestanden nog worden teruggehaald met data recovery software. Soms moet daarbij steeds de eerste letter van de bestandsnamen worden geraden maar dat is hier dus geen probleem.

Zoek of vraag in dat geval eens naar File Recovery of Data Recovery.

systeem herstel of data recovery is niet ingeschakeld, oftewel ik heb ondertusse me Computer vaak overnieuw geinstalleerd dus heeft geen nut volgens mij

Hiermee bedoel ik niet data herstel van Windows zelf of het hebben van systeemherstelpunten.

Als de partitie die je bedoeld leeg is en in die partitie is verder nooit iets geschreven (het is toch niet de Windows partitie), dan kan gewiste data weer worden hersteld omdat het wissen van bestanden alleen het verwijderen van de eerste letter van de bestandsnaam is. De herstelbestanden die je bedoelde te willen hebben, staan in dat geval nog onzichtbaar in die herstelpartitie, ook al zie je ze niet.

Bij Handige Software staat denk ik wel zo een programma. Recuva. Er zijn ook nog andere bij "recovery." http://www.piriform.com/recuva Laat zo een programma eens in die partitie zoeken en datgene wat die kan vinden herstellen.

Hiermee bedoel ik niet data herstel van Windows zelf of het hebben van systeemherstelpunten.

Als de partitie die je bedoeld leeg is en in die partitie is verder nooit iets geschreven (het is toch niet de Windows partitie), dan kan gewiste data weer worden hersteld omdat het wissen van bestanden alleen het verwijderen van de eerste letter van de bestandsnaam is. De herstelbestanden die je bedoelde te willen hebben, staan in dat geval nog onzichtbaar in die herstelpartitie, ook al zie je ze niet.

Bij Handige Software staat denk ik wel zo een programma. Recuva. Er zijn ook nog andere bij "recovery." http://www.piriform.com/recuva Laat zo een programma eens in die partitie zoeken en datgene wat die kan vinden herstellen.

ik zal nu kijken met recuva .. ik heb al andere partition recovery programma's gebruikt maar het probleem is dat ik nu mijn partitie niet meer zie waar deze recovery op stond,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan