recovery partitie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kauko12

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
hallo iedereen
weet iemand hoe je een recovery partitie moet maken ook zodat je hem met een sneltoets kan opstarten. ik heb een Acer Aspire One A150 bp hier zat een recovery partitie op maar ik heb de laptop 2dehands gekocht en toen zat die er niet meer op weet iemand hoe ik dat kan maken of terug zetten

Het is mogelijk dat te doen, maar niet vanzelfsprekend.
Het is eigenlijk veel makkelijk om een Image te maken van je systeem.

Gemakkelijkste manier is met Norton Ghost 10.0, PartitionMagic 8.0 of Acronis DiskDirector Suite

Met Norton Ghost kom je het dichtstbij van wat je wil bereiken.
-Versie installatie van Windows
-Partitie aanmaken die groot genoeg is
-En backup of recovery maken naar de partitie.

oke bedankt
waarschijnlijk moet je de back-up op de partitie opstarten via een cd ik heb een mini laptop dus geen cd speler als het ook via een usb stick kan ben ik tevreden.

Zie hier net dat Norton Ghost 14 al uit is, en die ondersteunt ook zeker al USB-sticks

bedankt!
maar is het niet mogelijk om het van uit de bios optestarten?

de BIOS zal hetzelfde blijven, dus die mogelijkheid zou moeten blijven bestaan.

Zou zeggen probeer het eens, anders zal ik er mij morgen nog eens in verdiepen

Met Acronis True Image heb je de mogelijkheid om daadwerkelijk een recovery partitie te maken die je dmv een sneltoets tijdens het opstarten kan benaderen

Je moet dan via de software een "Secure Zone" instellen wat eigenlijk zoveel betekend als een partitie aanmeken via de acronis software. daarna kun je via de software een startup manager installeren die zich in je opstart procedure nesteld waardoor je tijdens het opstarten van je pc een melding krijgt in de vorm van " Press F11 to start acronis"

Daarna maak je een image naar de secure zone toe
Hier een duidelijke handleiding voor het maken van een image via acronis al zet deze de image naar CD (wat ook prima kan) maar als doel moet je in jou situatie niet de cd/dvd kiezen maar de secure zone

http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=90

oke bedankt
het is allemaal gelukt maar als ik een back up maak van de huidige situatie van de pc en ik ga via f11 naar true image dan kan ik mijn documenten nergens vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan