Recovery partitie niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

huubh

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
HP pavilion g6 laptop met windows-7 voor-geïnstalleerd. Partitie D: bevat de Recovery-data.
Vrijwel direct na levering heb ik de (cashback) upgrade naar windows-8 uitgevoerd. Alles draaide vooralsnog goed, tot voor kort.
Diverse problemen met windows-8 geprobeerd op te lossen (uiteraard laatste windows-updates, windows-repair van tweaking.com, register opschoning etc.)
Ik wil terug naar windows-7, maar kan de Recovery-partitie (D) vanuit de boot (F11) niet uitvoeren, en krijg melding "Windows failed to start. A .....>etc>...File:\Boot\BCD, Status: 0xc0000225, Info: An error occurred while attempting to read the boot configurationdata".
De Recovery-data op D: is in orde (disktests etc.) en heb ik ook naar een externe HD gekopieerd.

Kortom: ik kan de Recovery-partitie om naar windows-7 te herstellen niet uitvoeren. Ik heb initieel geen herstel DVD's gemaakt.

Alvast dank voor tips.

Hoi,

Wat je kunt proberen is Windows 8 verwijderen-zoals je normaliter software verwijdert-, maar dan is het wel nodig om een Windows 7 DVD te hebben.
Omdat Windows 7 en 8 van elkaar verschillen in de bootpartitie kun je nu dus niet bij je herstel partitie, die verwijzingen zijn veranderd.

Je hebt de dvd nodig om startup repair te doen, om zodoende Windows 7 weer te kunnen starten.
Voorheen kon je op mydigitallife nog Windows 7 iso's downloaden ( niet illegaal, wel een eigen productcode nodig om een clean install te doen ), maar je kan m bv ook van de buurman lenen, als het maar dezelfde editie is die je zelf ook hebt, Home premium, of Professional ed...

Hallo ROYONIX en Rickvi68,

bedankt voor deze informatie; ik ga ermee aan de slag. Als ik meer weet, dan kom ik terug.

Deze error heb ik ook gehad.
Dit komt omdat jij met de partities heb zitten klungelen en zijn de partities naar dynamisch geconverteerd!
Ik hen dit weten te fixen door het terug naar normaal te converteren maar weet niet meer hoe..
Google maar eens even?

Hoi Huub,

Ik zie net, omadt Windows 8 bij mij niet goed werkt, dat je niet Windows 8 zomaar kunt verwijderen...
Sorry dat ik daar zo laat mee kom, ik stuitte bij toeval op deze site...doe er je voordeel mee.

@pedro270
Dit komt omdat jij met de partities heb zitten klungelen en zijn de partities naar dynamisch geconverteerd!
Onzin wat je daar zegt, waar haal je dat vandaan? Als je geen normale onderbouwde reactie kunt geven reageer dan niet!
En
Google maar eens even?
daar doen we hier niet aan!

Laatst bewerkt:
@pedro

Waar het om gaat is dat je een zg oplossing biedt, maar zelf niet meer weet HOE je dit gedaan hebt.
Hoe ga je dan andere mensen helpen, door zelf even te zoeken op bv. google, en er proberen erachter te komen hoe je dat ook alweer deed.
Op basis van jouw kennis, en een evt. link naar de pagina waar het wat duidelijker word beschreven, is véél behulpzamer dan "Google maar eens even?"
Kijk alleen maar's naar jezelf, als jij iets niet weet, en je vraagt om hulp, en diegene zegt tegen jou "Google maar eens even?", wat zou jij daavan vinden ?
Anyhoe, ik snap dat je wil helpen, probeer wat grondiger te zijn.:thumb:
Gr. Rick.

Hé mannen, geen geruzie enzo graag.
Ik ben er nog niet toe gekomen om alle suggesties te proberen; vooralsnog draai ik op windows 8 met problemen.
Ik kom er op terug.

Ik heb de oplossing!

Maar omdat jullie me niet meer hier willen hebben houd het op.

Btw.
Dit was ook me allerlaatste bericht op helpmij.nl

@Pedro270 Het is niet de bedoeling van niemand, en ook niet van mij om je hier weg te sturen, maar kritiek mag toch wel?
En in mijn ogen ook terecht, ik maak ook fouten en als ik er mee geconfronteerd word probeer ik daarvan te leren.
Daarom hoop ik dat je op je besluit terug komt, hoe meer zielen...
Gr. Rick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan