Recovery partitie van laptop werkt niet agv wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Berichten
704
Hallo,

Mijn dochter is haar wachtwoord vergeten zodat ze niet kan inloggen met haar laptop met Vista. Ook de wachtwoordtip van windows brenht haar niet verder. Ze komt dus niet verder dan het aanmedscherm.
Volgens mij rest er niets anders dan via F8 de recovery partitie vista opnieuw te installeren. Echter ook daar kom ik na het laden van de opstart bestanden bij een gebruikersnaam en ook daar wordt een wachtwoord gevraagd. Ook dat wachtwoord is onbekend, dus kan de recovery niet verder.
Het verbaast me dat bij de recovery een wachtwoord wordt gevraagd.
Hoe kan dit opgelost worden?

Ron
 
IK heb de tip bekeken maar ik geloof niet dat dit mij verder brengt.
Ik ben nu in recovery aangeland bij de het scherm aanmelden als lokale gebruiker of aanmelden met een administratoraccount. Dan krijg ik als gebruikersnaam de naam ASPNET en het wachtwoord vakje mag ik zelf invullen. Ik weet het ww niet en niets invullen werkt niet.

De bios heb ik gecheckt of daar een wachtw was ingesteld, maar dat was niet zo.

Ron
 
Als administrator inloggen en dan enteren.als daar geen w.w. voor is ingesteld gaat hij gewoon door. AspNet is van NetFramework,dus Microsoft
Op 't web zijn zat tools te vinden die het PassWord kunnen achterhalen en wissen(vergt wel enige deskundigheid) ActivePasswordRecovery is daar 1 van maar wel betaald programma (wist alle w.w. ook evt administrator)
Maar met de tweede link moet je toch zeker wat kunnen doen (de 1e trouwens ook) .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan