Recovery partitie werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
hallo mensen,

Ik heb via mijn ASUS k52JC laptop via de ASUS recovery partitie (F9 in de BIOS) mijn harde schijf geformatteerd.
Hierna was het de bedoeling om windows 7 home premium 64-bit te installeren (ook via deze partitie, want daarvoor is deze partitie er).
Het probleem: Hij start de Windows setup niet, maar hij vraagt weer of ik mijn schijf wil formatteren. Ik kom dus niet in de installatie.
Weet iemand wat ik kan doen?
Ik heb windows al geprobeerd te installeren via een USB en een iso op een CD, maar helaas opent hij deze CD/USB niet (beveiligd denk ik).
Ee officiele CD heb ik niet, en deze wil ik het liefst ook niet aanschaffen aangezien ik windows gewoon moet kunnen installeren via de recovery paritie.
ik ben al 3 dagen bezig, en inmiddels ten einde raad.
iemand raadde me aan om mijn gebrandde CD te gebruiken vai Microsoft Deployment Toolkit, maar ik weet niet hoe ik dit werkende kan krijgen.
Bedankt!

Maarten

Hoi,
wat ik niet snap is waarom je niet gewoon de recovery hebt teruggezet. Er wordt een image teruggezet en alles is weer brandschoon.
Dat formatteren begrijp ik niet in dit geval, als je de recovery terugzet wordt automatisch de C: gedelete en een nieuwe aangemaakt.
Het proces gaat volautomatisch, je had alleen hoeven kiezen tussen de drie opties.
In de handleiding zie ik het volgende:
Recover Windows to first partition only ( deletes only the first partiton and allows you to keep other partions and create a new system partion)
Recover Windows to entire HD (this option deletes all partitions and create a new sytem partion as drive C:
Recover Windows to entire HD with two partitions (deletes all partitions en creates two new partitions C: 25% and D: 75%

Laatst bewerkt:
Dit is wat ik bedoel.
Ik heb hierbij de 3e optie gekozen, en ik neem aan dat hierna gewoon windows op hoort te starten?
Dit doet hij niet, dan gaat hij weer terug naar de recover partitie en stelt hij de vraag opnieuw of ik wil formatteren met deze opties..

Dan krijg ik een herhaling.
Hij opent een DOS venster waar ik het percentage op kan zien, en op de voorgrond krijg ik: please wait...
Wanneer het percentage 100% is, start mijn laptop opnieuw op en gaat hij weer naar deze partitie+ setup.
Ik heb ook geprobeerd te recoveren via de 5 CD's die ik heb gebrand na de eerste bootup van mijn laptop (na de aankoop), maar nogmaals startte hij windows niet op (ook niet via BIOS>Select boot device)

Hierna had ik nogmaals geprobered via de recovery partitie te formatteren. Ik had nog een gebrandde ISO CD liggen (die wel werkt op andere laptops) maar hierbij krijg ik steeds de melding:
Reboot and select proper boot
device or insert boot media in selected boot device and press any key

Dan weet ik het ff niet, volgens de handleiding had je een recovery DVD moeten branden en geen cd's.
Je kunt bij herstarten op de ESC-knop drukken, dan krijg je het bootmenu waar je kunt kiezen voor "optical drive may be labeled as CD/DVD"
Voordat er nog meer fout gaat zou ik anders even teruggaan naar de winkel waar je hem kocht, ook al heb je evt. geen garantie meer zijn ze altijd wel bereid je te helpen.
Ik ga hier verder geen advies over geven, je hebt een dure laptop, waar je beter niet mee kunt experimenteren.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde ook DVD's, sorry, is het tijdstip, begin moe te worden en ben hier al 3 dagen mee bezig.
Frustrend dus!
nu je het zegt, wat ik nog niet heb geprobeerd is direct te booten vanaf de recovery DVD.
Ik ga het nu proberen, en ik laat morgen weten of dit heeft geholpen!.

verder heb ik deze laptop un net een jaar, en ik heb officieel dus nog garantie.. Alleen ben ik de bon kwijt. Maar misschien willen ze me toch helpen met het installeren van Windows! Anders moet ik ergens een officiele CD zien te lenen, in de hoop dat hij eze wel leest.
De Ubuntu live USB werkte wel, en hiermee heb ik een hardwarecontrole gedaan, er is niets mis met de harde schijf, dus misschien een bug in de partitie.

Bedankt Mik, en ik laat nog wat horen. Fijne avond verder.

Hallo,

Gisternacht nog even die 4 recovery disks geboot.
Hij gaf aan: Bezig met het herstellen van een verborgen partitie.
Dat zou dan wel goed zijn dacht ik, maar helaas. na de 4 CD's kreeg ik: Herstel is voltooid.
Ik klikte op de mooie grote OK knop, en mijn laptop herstartte, meteen na het ASUS bootlogo kreeg ik hem weer:
Reboot and select proper boot
device or insert boot media in selected boot device and press any key

Dit keer heb ik de live USB van Ubuntu geboot via USB, en ik kon in de bestande zien dat windows wel degelijk geïnstalleerd is.
heel appart.
Ik heb inmiddels contact met iemand gezocht die misschien een win7HP 64-bit cd-rom heeft. dus hopelijk dat hij dan wel werkt.
Mocht dat niet zo zijn, dan ga ik paradigit even bellen.

Ik blijf het vreemd vinden bij een laptop die nog geen jaar oud is. Je zou bijna zeggen dat de CMOS-batterij voor gek speelt en de Biosinstellingen niet vasthoudt. Of dat je partitietabel beschadigd is. Heb je al eens in het Bios gecontroleerd of de systeemtijd en datum nog kloppen?
Je bootdevice staat toch wel op HDD in je Bios?

Laatst bewerkt:
Het klopt, begin ook te denken dat de partitie niet klopt.
Mijn BIOS gegevens zijn nog OK. ik heb vandaag een win7 dvd gekregen. maar deze blijkt ook gebrand.
Verder ook nog een boot-USb gemaakt voor de 2e keer.
mocht het niet werken dan ga ik mogenavond naar Paradigit :).

Ik heb hier wel een link voor PartitionRecoverySoftware, maar als je er niet vertrouwd mee bent of het niet aandurft, zou ik idd even naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt.

Hallo,

Ik had 2 dagen geleden dus die 4 dvdtjes (verborgen partitie herstel) geboot.
Gisteravond probeerde ik windows te installeren. Hij startte de setup op, toen kreeg ik de melding:
Geen schijf gevonden, ik kon bladeren om een shcijf te selecteren ik zag het volgende:
C:
I:
X:
D:

C is mijn harde schijf,
I mijn USB stick.
X: Verborgen partitie (zat vol met bestanden voor installatie)
D: CD-ROM drive.

Ik klikte C: aan, en toen gaf Setup aan dat ik deze moest formatteren.
Nadat ik op OK geklikt had, gaf hij aan dat hij deze schijf niet vond.

Heel frapant dus.
Ik stap zo op de fiets en ik ga even naar Paradigit, ik laat nog meer horen :).

Terug van de winkel, het hele verhaal uitgelegd.
"Je schijf is helemaal leeg; ik weet niet wat je hebt gedaan maar je verborgen partitie is ook weg gebruik die 4 schijfjes maar.
mocht het niet werken dan kunnen wij windows opnieuw installeren voor €50,-"
Nu dus toch maar die 4 schijfjes gebruiken. Zo niet, dan ben ik bang dat ik mijn portemonnee moet trekken..

Zojuist bij Paradigit geweest, was de bon helaas kwijt, maar deze hebben ze opnieuw uitgeprint.
Plus ze hebben hem ingenomen, waarschijnlijk is er iets misgegaan met partities.
nu hoop ik dat het eigenlijk een hardwarematige fout is, zodat ik mijn portemonnee niet hoef te trekken. :)

Heb mijn laptop terug.
Het bleek uiteindelijk in de partities te zitten.
Opgelost, was (helaas voor mijn portemonnee) dus een softwarematig probleem.
Nu bezig met updates, en het verwijderen van vervelende asus-software die ik niet ga gebruiken (ebay shortcut, spelletjes etc.).
Hij werkt gelukkig weer :) En mocht ik problemen hebben, dan kan ik met de reparatiebon terug.
bedankt voor je hulp!:)

Graag gedaan en succes verder. :thumb:
Jammer dat het nog geld heeft gekost. :o
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan