Recovery Partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derrick

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2012
Hallo,

Ik heb nu al een jaar een Dell XPS 8300
en tsja je kent het wel windows word trager vuiler.
En alles werkt minder goed.
Dus mijn idee was om windows opnieuw te instaleren
zodat alles eraf is.
Nu dacht ik dat zoals op bijna elke pc met een recovery partitie
dat je op een bepaalde knop moest drukken bijvoorbeeld f8.
Dit geeft Dell zelf ook aan.
Alleen als ik mijn pc opnieuw opstart en op f8 druk komt het
boot systeem voor de recovery niet. Ik heb echt alles
geprobeerd maar geen knop werkt.
Als ik naar mijn schijf C: kijk dan staat hij er wel op.
Ik heb alleen geen zin om Windows 7 te downloaden
ik wil gewoon de legale versie die op mijn schijf staat gebruiken.
Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen :).

Heeft u geen windows installatie cd/dvd mee geleverd gekregen? Dat doet Dell bij veel typen Pc's.

Klopt maar in deze pc zit een recovery partitie.
Ik heb die ook op een andere pc en laptop zitten en die werken prima.
Alleen dell vertikt het om hem op te starten.
Volgens de dell helpdesk moet ik op f8 drukken maar niets
helpt ctrl + f11 niet f10 niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vaak moet je als een waanzinnige op de F8 toets drukken vanaf het moement dat de PC aangaat, anders is het juiste moment al weer voorbij en start Windows.

Ik zie in de handleiding het volgende. Enkele dingen heb ik dikgedrukt

Starting Dell Factory Image Restore
1. Turn on the computer.
2. When the DELL logo appears, press <F8> several times to access the Advanced Boot Options window.
NOTE: If you wait too long and the operating system logo appears, continue to wait until you see the Microsoft Windows desktop; then, shut down your computer and try again.
Select Repair Your Computer. The System Recovery Options window appears.
4. Select a keyboard layout and click Next.
5. To access the recovery options, log on as a local user. To access the command prompt, type administrator in the User name field, then click OK.
6. Click Dell Factory Image Restore. The Dell Factory Image Restore welcome screen appears.
NOTE: Depending upon your configuration, you may need to select Dell Factory Tools, then Dell Factory Image Restore.
7. Click Next. The Confirm Data Deletion screen appears.
NOTE: If you do not want to proceed with the Factory Image Restore, click Cancel.
8. Select the check box to confirm that you want to continue to reformat the hard drive and restore the system software to the factory condition, then click Next. The restore process begins and may take five or more minutes to complete.
A message appears when the operating system and factory-installed applications have been restored to factory condition.
9. Click Finish to restart the computer.

Werkt dit niet, dan de onderstaande optie proberen:
To restore your operating system and Dell factory-installed software while preserving the data files:
1. Turn off your computer.
2. Disconnect all the devices (USB drive, printer, and so on) connected to the computer and remove any newly added internal hardware.
3. Turn on your computer.
4. When the DELL logo appears, press <F8> several times to access the Advanced Boot Options window.
NOTE: If you wait too long and the operating system logo appears, continue to wait until you see the Microsoft Windows desktop; then, shut down your computer and try again.
5. Select Repair Your Computer.
6. Select Dell DataSafe Restore and Emergency Backup from the System Recovery Options menu and follow the instructions on the screen.
NOTE: The restoration process may take an hour or more depending on the size of the data to be restored.
NOTE: For more information, see knowledge base article 353560 at support.dell.com.

EDIT: Het verhaal van srpchelp in posting #5 komt nog het meeste in de buurt van de oplossing zoals hierboven genoemd. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zou een muis en toetsenbord via Usb daar bij horen?

Ik snap die vraag niet. Net zoals ik niet begrijp dat je mijn posting in zijn geheel citeert.

Tijs.

Dan weet je dat ik het tegen jou heb en er staat

"Disconnect all the devices (USB drive, printer, and so on) connected to the computer and remove any newly added internal hardware."

Ah.. nu snap ik je vraag.. Nee, het (origineel meegeleverde) toetsenbord + muis moet je er aan laten.

Het gaat er hier om dat je apparaten die NIET bij de computer hoorden (dus die je ná aanschaf er zélf aangehangen zou kunnen hebben (printers, usb-sticks, externe harde schijven, zelf aangeschafte INTERNE harde schijven etc.)) er afhaalt vóórdat je gaat recoveren.

Tijs.

Nou ik heb het geprobeerd maar niets werkt.. f8 ook niet.

Dan weet ik het ook niet. Ik zou zeggen: Bellen met Dell. Per slot heb je een dure computer gekocht. :)

Tijs.

Probeer het anders eens door ook eerst je muis en toetsenbord los te koppelen.
De eerdere dooor dnties gegeven toelichting klopt namelijk niet.

"Disconnect all the devices (USB drive, printer, and so on) connected to the computer and remove any newly added internal hardware" betekent:

"koppel alle randappatuur los en verwijder interne hardware die later is toegevoegd".

Dat betekent dus ook je muis en toetsenbord loskoppelen.

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan