Recovery Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrbigshot

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Hallo,

Ik ben nieuw dus ik hoop dat dit onder het goede forum is geplaatst

Hier mijn vraag:

Mijn ouders hebben een laptop van medion
we zijn net terug van reis die laptop is thuis gebleven en heeft heel de weer afgestaan
Toen we thuis kwamen wou mijn Ma de E-mails checken op onze laptop toen ze hem opstarte Kreeg ze een scherm dat zij dat de computer niet goed was afgesloten je kon keuze maken uit : Veilige modus,Veilige modus met Opdracht pomp of met Netwerk mogelijk heden Of Normaal opstarten
Ik zij doe maar Normaal opstarten doen kwam en een halve sconde nog niet een blauw scherm op gefoept en toen starte hij hem op nieuw op en vroeg weer normaal opstarten of .. je weet wel,
Ik zij probeer een veilige modus nee hoor hij deed weer precies het zelfde toen zette we hem een half uurtje uit maar nee hoor steeds het zelfde
Ik was het beu maar toen zag ik ook dat op dat scherm stond dat je door op F3 te duwen in Recovery mode ging ik deed dat ik vroeg nog eens aan mijn ouder of ik het mocht doen ze zijden ja doe maar na een half uurtje was hij klaar en hij vroeg voor een Gebruikers naam en zo voort toen zag ik dat alles weg was :( maar toen zag ik dat er op de D:/ een map was aan gemaakt Recovery in die map staat : FACT001.GHS t/m FACT009.GHS en FACTORY.GHO Ik wil deze uitpakken maar hoe ??? :( Kan iemand me helpen aub ???

Sorry voor typ fouten
Alvast bedankt. :):):):D

merk en type van de laptop?

.GHS bestanden zijn Norton Ghost bestanden, oftewel om hele schijven/partities (opnieuw) te schrijven zodra recovery wordt aangevraagd.

In díe bestanden vind je dus niets terug wat te maken heeft met (gebruikers-)bestanden van je ouders.

Heel misschien (denk van niet, omdat Ghost normaal gesproken hele partities/schijven overschrijft) is er nog wat bewaard gebleven, maar dat is afhankelijk van de manier van recovery, vandaar dat de vraag van Puppie hier relevant is.

Tijs.

.GHS bestanden zijn Norton Ghost bestanden, oftewel om hele schijven/partities (opnieuw) te schrijven zodra recovery wordt aangevraagd.

In díe bestanden vind je dus niets terug wat te maken heeft met (gebruikers-)bestanden van je ouders.

Heel misschien (denk van niet, omdat Ghost normaal gesproken hele partities/schijven overschrijft) is er nog wat bewaard gebleven, maar dat is afhankelijk van de manier van recovery, vandaar dat de vraag van Puppie hier relevant is.

Tijs.

Bedankt,Maar

Ik heb Norton Nooit op die computer gehad ??
In de Recovery stond ook er kunnen geen bestanden verloren gaan
maar als er bestanden verloren zijn zijn wij niet aansprakelijk duss

merk en type laptop?

doe het volgende eens:
laptop uit
even wachten
laptop aan.
tijdens opstarten op de F10 knop drukken
nu kom je in de recovery van je laptop.
dan ga je dus helemaal terug naar de fabriek instelling.

Als ik het goed begrijp is de recovery al uitgevoerd, dus de hele pc/laptop teruggezet naar fabriekswaarden...

Je zou kunnen kijken in de map C:\Users of er nog wat staat wat lijkt op de 'oude' gebruikersnaam. Dat horen we dan nog wel. Gegeven dat blijkbaar in de handleiding staat dat een recovery géén bestanden vernietigd zou ik vermoeden dat óf in de C:\Users map óf in een nieuw gemaakte map de bestanden van je ouders zijn veiliggesteld.
Wellicht een goed plan hierover de fabrikant te bellen, om te achterhalen wáár die veiliggestelde bestanden dan terug te vinden zijn, als dat in de handleiding niet duidelijk staat én de C:\Users map niets te bieden heeft hieromtrent. Telefoonnummers: hier. Je zult het dure nummer van de Premium hotline moeten bellen als de pc/laptop ondertussen uit de fabrieksgarantie is, houd daar rekening mee.

Over Ghost: Dat zou dan door het recoveryprogramma gebruikt zijn om de fabrieksinstellingen terug te zetten op de C: schijf. Je hoeft dat niet zelf te hebben.
Dat Factory.GHO bestand (en de daarbij horende .GHS bestanden) kun je m.b.v. een Hiren's Boot CD wel openen, omdat die ook Norton Ghost heeft in het HBCD menu. Je moet dan wel Hiren's versie 10.6 gebruiken, want de versies 11.x hebben Ghost niet meer standaard aan boord.
Als je opstart van de Hiren's CD en dan Mini Windows XP kiest kun je (nadat Mini XP is opgestart) dubbelklikken op HBCD Menu op het bureaublad, en daarin kiezen voor Menu -> Backup -> Ghost Explorer. Yes geven op de vraag of je de software zelf ook hebt aangeschaft. Je kunt dan Factory.GHO proberen te openen.
Gegeven dat het Factory.GHO etc. heet geeft mij het idee dat het de recovery-bestanden bevat, en dus niet de bestanden van je ouders, maar nakijken kan natuurlijk.

Tijs.

Laatst bewerkt:
recovery met F3 is niet de manier...maar dat is mijn idee.

@puppie: ik begrijp dat je de F10 toetscombinatie had verwacht om recovery te starten. Echter, de topic-starter schrijft:
Ik was het beu maar toen zag ik ook dat op dat scherm stond dat je door op F3 te duwen in Recovery mode ging ik deed dat ik vroeg nog eens aan mijn ouder of ik het mocht doen ze zijden ja doe maar na een half uurtje was hij klaar en hij vroeg voor een Gebruikers naam en zo voort toen zag ik dat alles weg was

Dat geeft mij het idee (maar geen zekerheid) dat recovery heeft plaatsgevonden. Wellicht zijn er 2 methodes van recovery beschikbaar: Een 'softe' variant die (zoals de handleiding schijnt te melden vlgs. de topic-starter) de gebruikersbestanden intact laat vs. eentje die alles overschrijft. Of een variant die vanaf de harddisk recovert en eentje die vanaf recovery-cd's recovert. [Ik speculeer hier maar wat.]

Overigens is een destructieve recovery bepaald niet waar de topic-starter op zit te wachten, maar we weten nog steeds niet zeker welke gevolgen die F3-actie heeft gehad.

@topic-starter: Zolang je niet het juiste type Medion vermeldt kunnen puppie en ik ook niet interpreteren wat de handleiding er precies over zegt. We moeten dus tot nu toe uitgaan van de informatie die we van jou gekregen hebben.
Wellicht kun je alle relevante informatie van de sticker hier vermelden (serienummer, type-aanduiding etc.)

Tijs.

FF de specs.

Merk: Medion akoya
Model: P8610 Notebook pc
Besturingssysteem: Windows vista
S/N: KNB903010449

Nog iets ??

Gr Robbe.

Laatst bewerkt:
heb je de bijbehorende cd's nog? zo ja dan kun je dit doen:

Vraag: Fabrieksinstellingen herstellen op een Vista machine
Antwoord:

" Plaats de Applications en Support CD/DVD in uw DVD station en herstart uw machine
" Tijdens het opstarten zal een zwart scherm met de tekst"BOOT FROM HARD DISK" of "BOOT FROM CD" zichtbaar zijn
" Druk op 2 key om van CD/DVD te starten.
" Druk 8 voor Nederlands.
" Lees de opmerking en klik op VOLGENDE
" U ziet nu de volgende optie:-
"Systeemherstelling zonder gegevensbeveiliging"

" Druk op ENTER

" U zult een waarschuwing zien over gegevensverlies - selecteer VOLTOOIEN

heb je de bijbehorende cd's nog? zo ja dan kun je dit doen:

Vraag: Fabrieksinstellingen herstellen op een Vista machine
Antwoord:

" Plaats de Applications en Support CD/DVD in uw DVD station en herstart uw machine
" Tijdens het opstarten zal een zwart scherm met de tekst"BOOT FROM HARD DISK" of "BOOT FROM CD" zichtbaar zijn
" Druk op 2 key om van CD/DVD te starten.
" Druk 8 voor Nederlands.
" Lees de opmerking en klik op VOLGENDE
" U ziet nu de volgende optie:-

bedankt maar Kan ik ooit nog die bestanden terug halen ??
"Systeemherstelling zonder gegevensbeveiliging"

" Druk op ENTER

" U zult een waarschuwing zien over gegevensverlies - selecteer VOLTOOIEN

Kan ik nu nog die bestande Terug halen

Laatst bewerkt:
@topic-starter: Heb je nu gekeken in de C:\Users map of daar de 'oude' accountnaam nog voorkomt? Zodat je daarvandaan wellicht nog bestanden kunt redden?
Zijn er op de hoofdmap van C: nog nieuwe mappen aangemaakt die duiden op een backup die de recovery vooraf gemaakt zou kunnen hebben om de bestanden veilig te stellen?

Handleiding-links:
hier
hier
hier
hier

@puppie: Het is (in deze fase) zeker niet de bedoeling (opnieuw) een recovery uit te voeren: Windows Vista werkt nu alweer goed. De focus ligt op het redden van de gebruikersbestanden die eerder op de laptop aanwezig waren.

Tijs.

Toevoeging: Wat in de handleiding staat sluit sluit totaal niet aan op het verhaal van de topic-starter, die schreef:
"In de Recovery stond ook er kunnen geen bestanden verloren gaan
maar als er bestanden verloren zijn zijn wij niet aansprakelijk duss":

Uit de laatstgelinkte handleiding, pagina 74, over recovery:

Opgelet!
Alle Bestanden op station C, ook die voor de bestandsopslag van de
gebruiker gedachte mappen „Documenten“, worden gewist. Maak evt.
een Back-up op station D en op externe Media.
[...]
2. Start de Notebook op en druk onmiddellijk op de toets F3, om het „opnieuw
opstarten“ menu aan te geven.

Oftewel: Er is een recovery uitgevoerd en alles op C: is naar mijn inschatting gewoon weg.

@topic-starter: Graag een toelichting op je aanspraak dat er géén bestanden verloren zouden gaan (zie eerste paragraaf)??

Tijs.

Laatst bewerkt:
Toevoeging2: Je zou kunnen proberen om met programma's zoals de volgende kunnen kijken (demo-versie) of je daarmee bestanden die voor jou relevant zijn zou kunnen terughalen. Is dat het geval, dan die programma's aanschaffen en gebruiken.

PS: Het is zinvol om de harde schijf van de laptop zo min mogelijk te gebruiken om overschrijving van evt. nog redbare gebruikersbestanden te beperken. Dus liefst die harde schijf uitbouwen en scannen op herstelbare bestanden doen op een computer waar je die harde schijf dan inbouwt.

GetDataBack
R-Data Recovery Studio
etc.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan