Recovery

• Onderwerp starter Onderwerp starter j-a
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

j-a

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hallo,

Ik weet niet of dit de goede sectie is, maar als dat wel het geval is kan het topic altijd nog verplaatst owrden.

Mijn probleem, ik heb waarschijnlijk een virus op de computer. De computer wil niet helemaal opstarten, na een tijdje slaat hij terug als het ware en begint hij weer van voren af aan. Ik heb de computer nu in de veilige modus opgestart en ik wil proberen de recovery CD erover heen te krijgen. Als ik deze CD-Rom erin doen en ik klik op 'Windows CP installeren' komt er te staan dat ik niet verder kan omdat de versie op de CD-Rom ouder is dan de huidige versie die ik op de computer heb staan. Ik kan nu ook niet verder.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt.

Doe dit eens in veilige modus:

Bij systeemproblemen zal de computer automatisch opnieuw opstarten zonder op te geven wat het probleem was. Om dit te voorkomen doe het volgende:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt in plaats van een zwart scherm en een opstartende PC. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

Het 'terugslaan' klinkt als iets hardwaretechnisch..

Aan je beschrijving te zien heb je Windows Xp met Service pack 2(SP2)
Je cd-rom in kennelijk zonder SP2.:(

Klopt dit, dan kun je het volgende proberen:
De oplossing is om Service pack 2 te slipstreamen en samen met je Windows Xp op een andere cd-rom te branden.

Zie hier hoe je dat kan doen:
http://www.helpmij.nl/leden/tazman/slipstream.htm

Caspar107 zei:
Scan je PC in de veilige modus eens op virussen
Oké.

Ik heb dit inmiddels gedaan met de virusscanner van AVG.

Hij geeft geen virussen aan, maar geeft bij het volgende wel een 'reading error':

- Partition (MBR)
- Boot sector of disk C:

XP_PC en Crash alvast bedankt voor de reacties. Ik zal er morgen weer even mee aan de slag gaan.

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen proberen om Windows totaal te herstellen (zonder verlies van gegevens) Het wijzigt het MBR of het vervangt, dat weet ik niet maar eerder had iemand hetzelfde probleem en dit werd opgelost d.m.v. de bijlage.

Let goed op. Niet direct kiezen voor repair/herstellen. Volg de aanwijzigingen. En kijk goed wat Windows voorstelt of vraagt.

Bijlagen

De computer wil niet helemaal opstarten
Dat zal niet lukken Humpe.

Ja Elisa, dan houdt het op, jammer.

Ik zag deze melding;

Ik heb dit inmiddels gedaan met de virusscanner van AVG.

Hij geeft geen virussen aan, maar geeft bij het volgende wel een 'reading error':

- Partition (MBR)
- Boot sector of disk C:

Ik dacht dat hij virusscan kon draaien dat hij ok ewido kon proberen, jammer.,bedankt..

zet in veilige modus is een herstel punt trug als het mogelijk is
en anders kijk is in je log boek wat die aangeeft:: rechtermuisknop deze computer > beheren > logboeken > systeem

XP_PC zei:
Doe dit eens in veilige modus:

Het 'terugslaan' klinkt als iets hardwaretechnisch..
Geprobeerd, maar als ik dan op toepassen klik krijg ik een melding die zegt dat Windows alleen beheerderssignalen kan verzenden als de Alert-service aanstaat. Daarna word ik via systeembeheer ergens naartoe geleid, waar ik dan die service aan zou kunnen zetten. Alleen kan ik deze service niet in de veilige modus starten.

crash zei:
Aan je beschrijving te zien heb je Windows Xp met Service pack 2(SP2)
Je cd-rom in kennelijk zonder SP2.:(

Klopt dit, dan kun je het volgende proberen:
De oplossing is om Service pack 2 te slipstreamen en samen met je Windows Xp op een andere cd-rom te branden.

Zie hier hoe je dat kan doen:
http://www.helpmij.nl/leden/tazman/slipstream.htm
Ah, dus als ik dit doe dan zou ik via de veilige modus alsnog de recovery CD kunnen gebruiken?

Ik zal die link even doorlezen en dan zal ik een poging wagen.

Elisa zei:
Je zou kunnen proberen om Windows totaal te herstellen (zonder verlies van gegevens) Het wijzigt het MBR of het vervangt, dat weet ik niet maar eerder had iemand hetzelfde probleem en dit werd opgelost d.m.v. de bijlage.

Let goed op. Niet direct kiezen voor repair/herstellen. Volg de aanwijzigingen. En kijk goed wat Windows voorstelt of vraagt.
Ik ben begonnen met lezen, en ik dacht dat mijn Engels nog wel aardig was, maar zelfs als ik dit in het Nederlands lees begrijp ik er weinig van denk ik ;) . Ik ga eerst proberen om zo'n CD-rom te branden met Service Pack 2. Als dat niet lukt dan zal ik nog een keer naar jou reactie kijken Elisa. Bedankt voor de reactie.

suicide zei:
zet in veilige modus is een herstel punt trug als het mogelijk is
en anders kijk is in je log boek wat die aangeeft:: rechtermuisknop deze computer > beheren > logboeken > systeem
Mijn computer is nu bezig met het opnieuw opstarten, het ' installeren' van een herstelpunt is denk ik wel gelukt.

Laatst bewerkt:
Het doen van een herstelpunt heeft niet gewerkt. Ik krijg nu een blauw beeld met een melding die zegt dat het probleem 'waarschijnlijk' door het bestand ati2dvag word veroorzaakt.

Er staat dat het stuurprogramma in een 'oneindige lus' terecht is gekomen. Dit schijnt veroorzaakt te worden door een probleem met het apparaat of door onjuiste programmering van hardware door het stuurprogramma.

Ati.......ga eens in de veilige modus naar apparaatbeheer en neem je beeldschermdriver. Kies voor de vorige driver.

Download eerst het tooltje TestDisk voor windows, repareer hiermee je MBR.

http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html

Haal de drivers op voor de ATI kaart bij Omega, inien je ATI videokaart hebt, aangezien dat bestand een ati driver is.

http://www.omegadrivers.net/

Dit is allemaal mogelijk in veilige modus.
Ben bang dat deze oplossingen misschien niet zullen helpen, maar dat horen we dan wel.

Je systeem start in veilige modus, oftewel het is een driver probleem.
Je kunt tevens de logboeken er op na kunnen slaan wat het probleen veroorzaakt.

Heb je overigens ook nog geprobeerd met laatste configuratie die werkte op te starten?

Raakt topicstarter hiermee alle gegevens kwijt of blijft dat wel overeind?

Elisa zei:

Raakt topicstarter hiermee alle gegevens kwijt of blijft dat wel overeind?

Je kunt er je MBR mee repareren, ook je partitietabellen, maar daar had hij geen problemen mee, tot nu toe.;)

Probeel dat progje zelf eens, op een weinig gebruikt systeem b.v. ik gebruik het veel voor uitgevallen systemen, en nee, het doet niets met je data.

Nog wat bijzonder goede tools zijn Spinrite en HDD regenerator voor zware schijfproblemen.

Het doet niets met je data!!! Dat is mooi. Ik heb het progje al opgeslagen :D Bedankt voor de link!

Lange Pier zei:

http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html

Haal de drivers op voor de ATI kaart bij Omega, inien je ATI videokaart hebt, aangezien dat bestand een ati driver is.

http://www.omegadrivers.net/

Dit is allemaal mogelijk in veilige modus.
Ben bang dat deze oplossingen misschien niet zullen helpen, maar dat horen we dan wel.

Je systeem start in veilige modus, oftewel het is een driver probleem.
Je kunt tevens de logboeken er op na kunnen slaan wat het probleen veroorzaakt.
Volgens mij kan ik in de Veilige modus niet op internet komen. Downloaden zal dan dus niet lukken.

Heb je overigens ook nog geprobeerd met laatste configuratie die werkte op te starten?
Dit begrijp ik niet helemaal.

Laatst bewerkt:
j-a zei:
Volgens mij kan ik in de Veilige modus niet op internet komen. Downloaden zal dan dus niet lukken..

Veilige modus met netwerkondersleuning? werkt dat niet.
Overigens kun je nu wel op internet komen, kun je dat/die bestand/en dan niet even op rom zetten?

j-a zei:
Dit begrijp ik niet helemaal.

Bij opstarten op F8 drukken, waar ook veilige modus staat, staat ook een regel met "laatste configuratie die werkte".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan