recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Ik heb een vraagje over Recovery. Het is n.l. zo, als ik een virusscan doe, krijg ik altijd een heel lijstje waar staat:Application Spyboth search en destroy recovery , cannot parse or unpack this object. Kan ik deze bestanden verwijderen?? En zo ja waar vind ik die, waar slaat spyboth deze op?? Want als ik goed heb zijn dit toch gewoon "herstellingen",dan kunnen die toch weg?? groetjes Gitana

Ha Gitana :D
Als ik jou was zou ik daar vanaf blijven.
Het zullen eerder gezipte bestanden met spyware zijn die gevonden werden door Spybot. Ze staan er voor noodgevallen mocht Spybot iets te veel hebben verwijderd in jouw ogen.
In die hoek moet je het zoeken denk ik.
Kijk anders naar het pad dat je virusscanner opgeeft. Misschien kun je dan achterhalen in welke map zet zitten. Maar....ik denk dat het een map recovery of backup is.

gitana zei:
Application Spyboth search en destroy recovery , cannot parse or unpack this object. Kan ik deze bestanden verwijderen?? En zo ja waar vind ik die, waar slaat spyboth deze op?? Want als ik goed heb zijn dit toch gewoon "herstellingen",dan kunnen die toch weg?? groetjes Gitana
Juist omdat het bestanden zijn die Spybot voor een eventueel herstel nodig heeft, moet je ze zeker niet verwijderen. Het zijn nl. niet de bestanden die je na een scan verwijdert, maar het is een soort systeembackup die Spybot heeft gemaakt.
Uit een eerder antwoord (dat ik helaas niet direct terug kan vinden) hier of op het ASO-forum, kan ik me herinneren dat het normaal is dat dergelijke bestanden niet toegankelijk zijn voor scans. Het gaat dan om ingepakte bestanden (*.jar of *.zip), die ook wel "archives" worden genoemd.
In een scanner als Ad-aware kun je echter instellen dat ook die bestanden worden gescand:

attachment.php

Misschien kun je die mogelijkheid ook in je virusscanner vinden.
En mocht je Norman Antivirus gebruiken, dan kun je hier eens kijken.

Guus.

Laatst bewerkt:
In een scanner als Ad-aware kun je echter instellen dat ook die bestanden worden gescand:

Ja, dat kun je ook met trojansscanner en Norton Antivirus. Alleen..........dan wordt er natuurlijk van alles gevonden waar Gitana uiteindelijk toch maar beter vanaf kan blijven.

Elisa zei:

dan wordt er natuurlijk van alles gevonden waar Gitana uiteindelijk toch maar beter vanaf kan blijven.
Ik denk het niet, want die archives zijn juist bedoeld om allerlei programma's te kunnen herstellen, als die geïnfecteerd zijn geraakt.
(Ze zijn ook extra beveiligd: als ik er bijvoorbeeld een wil unzippen, moet ik een wachtwoord invoeren dat ik nooit heb ingesteld en dus ook niet ken.)
Als het goed is zijn die archives dus vrij van virussen of spyware - bij mij vinden Ad-aware en virusscanner in ieder geval nooit iets in die bestanden.

Guus.

Elisa zei:
Ha Gitana :D
Als ik jou was zou ik daar vanaf blijven.
Het zullen eerder gezipte bestanden met spyware zijn die gevonden werden door Spybot. Ze staan er voor noodgevallen mocht Spybot iets te veel hebben verwijderd in jouw ogen.
In die hoek moet je het zoeken denk ik.
Kijk anders naar het pad dat je virusscanner opgeeft. Misschien kun je dan achterhalen in welke map zet zitten. Maar....ik denk dat het een map recovery of backup is.
Hi Elisa, dat is lang geleden. Leuk dat ik nog eens wat van je hoor!! :D
Ik zal je raad opvolgen en ervan af blijven. Ik scan niet zo vaak, dus in eerste instantie schrok ik van dat lange lijstje. Maar voor de volgende keer zal ik proberen het te onthouden.??

Groetjs Gitana

Hallo Guus, ook hartelijk dank voor je reaktie / uitleg.
Ben alweer wat wijzer. groetjes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan