recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2014
Hallo allemaal

Ik ben (nog steeds) een computer leek. Ik heb eenprobleem met mijn 128gb usb stick en heb bij de producent om hulp/garantie gevraaagd. Daarop kreeg een bericht een recovery download. Deze heb ik gedownload. En dan moet ik volgens de producentwebsite: "Run your saved file, and the online repair process will commence". En ik begrijp eigenlijk niet wat ik hier mee aan moet. Wie kan deze computerleek helpen?

Foppie

Kun je het gedownloade bestand dubbelklikken?

Groeten Marcel

Dag Marcel

Dank voor de reactie. Als ik 2xklick dan krijg "Al recovery V2.1.1.00 (ADATA)"". En als ik deze 2xklick dan gaat de map open en krijg ik alle bestanden. En dat is precies datgene waarvan ik niet weet wat de volgende zou moeten zijn.

Foppie

De volgende bestanden staan erop

binary
binary~
adata
FDB-902C.bin
FDB-902E.bin
FDB-903.bin
FDB-916EN.bin
gdiplus
Goodblocklink.dll
GPT.dll
Inostar Al Recovery User Manual V2.1.1
ORU
SAE.dll
SETTING
SORT.dll
Sorting.dll

Foppie

Kun je je bestandsextensies aanzetten, ik mis er namelijk een aantal, met name een .exe.
Heb je WXP, W7 of W8?
Heb je de Inostar Al Recovery User Manual V2.1.1 al dubbelgeklikt?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
er moet in principe een exe tussen staan .... oftewel "toepassing"

Voor beide heren:

1) Ik heb Windows 8.1
2) ORU heeft als typebschrijving: toepassing
3) Extensions aanzetten? Ik heb geen idee hoe of wat ik dat moet doen

4 En ik was het onderste bestand nog vergeten: TaichiLibrary.dll

Foppie

Voor Marcel

Ja, dat levert een handleiding in PDF op

Foppie

Staat er niets in de handleiding dan waar je iets mee kunt?

Is het mogelijk dat je een link plaatst naar die recovery-download waar je in je start-posting over praat zodat ik ook dat hele pakket kan downloaden om te bekijken?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Voor Marcel

De handleiding is abacadabra= chinees

De download heb ik gekregen van Adata na ingelogd te zijn met ww en ik zie niet hoe ik dat kan kopieëren. En de download an sich uit mijn download,ja misschien ben ik kippig, maar ook dat zie ik niet als een mogelijkheid; volgens mij jkan ook dat niet gekopieerd worden.

Foppie

Probeer dat ene ORU bestandje eens te dubbelklikken, dat is een zgn .exe (waarschijnlijk)

Groeten Marcel

Voor Marcel

Volgens is dat de juiste weg; dan komst er nl een scherm dat een programma wil installeren. Dat moet ik waarschiijnlijk, waarna het beloofde dialoogscherm komt?

Foppie

De vraag past eerder thuis in de sectie verwisselbare opslagmedia. Kortom. Heb je vraag verplaatst.

Ik kan alleen maar raden wat er precies gebeurd op jouw scherm maar als ie iets zegt over installeren zou ik gewoon op Volgende/OK/Next drukken.
Screenshots bij je postings plaatsen verduidelijkt meestal heel erg veel :thumb:

Groeten Marcel

Voor Marcel

Nou, programma gedownload. Maar niet geholpen. Verder contact opgenomen met ADATA. Zij zullen reageren

Bedankt voor alle bijstand en wellicht tot een volgende keer

Foppie

Volgens mij had je hem al gedownload toch?
Door het dubbelklikken van ORU installeert ie (waarschijnlijk) de software op je computer.
Heeft ie daarna niet een icoontje neergezet ergens op je bureaublad ofzo?

Groeten Marcel

Ik dacht dat dit topic ging over het herstellen van gegevens van een USB stick.
In plaats daarvan een uitgebreide discussie over een onbekend programma met een manual in het Chinees.

Terwijl er programma's zijn als GetDataBack of R-Studio, die waarschijnlijk in dit geval kunnen helpen.
Maar ja, die zijn niet gratis..........

@AenA
Dan heb je het niet goed gelezen.
TS heeft een idd een defecte/corrupte USB stick.
De fabrikant van deze stick heeft hem een programma laten downloaden om deze stick en de eventuele data er op te herstellen.
TS komt er helaas niet uit hoe hij het programma moet installeren/gebruiken.
Vandaar dat het idd ook over het programma gaat in deze topic.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan