recoverydvd veranderen naar systeemopstart dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinek

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
5
Een goeie dag

Ik heb mij enkele weken geleden een nieuwe laptop aangeschaft met natuurlijk weeral een vista vooringstalleerd.
Ik ben medische afgevaardige, en wij werken oa. met eigen consumersoftware.
Op vista werkt dit met haken en ogen, dus een helebooek moeilijkheden van vastlopen, naar oa. geen automatische netwerkverbinding.
Ik heb dus in een kwade dag de viste erafgezwierd, en zou mijn xp home versie terugplaatsen.
Nu kom ik tot de vaststelling dat mijn home versie een Recovery dvd is.
Is het mogelijk van mijn eigen recovery windows home dvd (waarvan ik alles in bezit heb ) een systeem opstart dvd te maken zodanig dat ik terug mijn goed werkende xp kan terug installeren?
Graag Uw advies met eventuele uitleg aub?

Tinne
 
Laatst bewerkt:
Bij een recovery cd staat normaal de image op een verborgen deel van de harddisk, of je zult ooit een image op cd /dvd hebben moeten maken.
Bij een recovery cd staat normaal alleen het programma wat verwijst naar de image die is gemaakt op de harddisk dit wordt van af de leverancier al gedaan bij vele kant en klare gekochte pc's en laptops.
Of u moet zelf na aankoop een image op cd/dvd hebben gezet maar dat houd wel in dat alle geinstalleerde drivers van des betreffende pc dus ook in de image staan, dit geeft dus wel problemen bij de optie die u wilt uitvoeren en het is illigaal want hij is reeds op een andere pc geinstalleerd.
Als dit het geval is zit er niets anders op dan een orginele winxp cd aan te schaffen met licentie, voor de prijs hoef je het niet te laten want ze worden al voor rond de 80/90 euro aan geboden.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijke dank voor de snelle reaktie.
Ik zit eigenlijk met een volldeige backup, zo had ik graag mijn eigen xp windows home
terug geinstalleerd want die werkte perfekt.
De software van mijn firma zal eind 2008 bijgewerkt worden voor vista, daarom had ik dus ook niet meer zo graag een nieuwe windows aangschaft, omdat ik er eigenlijk, hoe je het ook draait of keert, er een heb bijbetaald. ( zowel een vista, die nu wel verdwenen is, en een vroegere xp home edition, waarvan ik enkel de recovery dvd heb )

Mag ik je ook eens vragen hoe je die "verdoeken " windows kan terugvinden op je hd?
Inderdaad mijn oude harde schijf was 80gb, en ze toonde enkel maar 78 gb vrije plaats aan.

Alvast bedankt
 
hoi,

Indien je mij kan helpen aan een online shop website waar de xp home kompleet staat onder de 100€, wil je deze dan eens vermelden aub?
Ik heb nu al 3 pc zaken binnengelopen, de ene wil hem verkopen aan 253€,
de ander kan er niet meer aan geraken, of wil niet, en de derde raad mij een Vista kompleet aan...??
Ik heb even naar kelkoo gesurfd en daar zijn ze nog te verkrijgen aan 245€, wel wat duur voor die 9 maanden die ik dit nog moet gebruikeN

Dank bij voorbaat,


m
 
Kijk even bij de volgende sites.
http://www.cool-prices.nl deze heeft hem op voorraad en binnen een paar dagen heb je hem thuis, heb ik goede ervaring mee.
https://www.1to0.nlook goede ervaring mee alleen niet alles op voorraad.
http://www.pcplatform.nl ook goede ervaring mee alleen niet alles op voorraad.
Je moet gewoon even een oem versie nemen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dank voor de antwoorden en hints.!
Met een zogezegde "oem" versie is het dan mogelijk, indien je één of andere euvel krijgt, vb harddisk die moet vervangen worden opnieuw deze cd te gebruiken en opnieuw te her-installeren? Niet zoals bij mijn recovery cd die ik dus niet meer kan gebruiken?

Nogmaals bedankt

Tinne
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan