Recuva toont geen gevonden foto's

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik had onder mijn afbeeldingen een mapje getiteld Parijs 2009. Na het overzetten van mijn foto's van XP naar Ubuntu mis ik dit mapje met onvervangbare familiefoto's. Recuva op XP losgelaten, maar die toont veel meer gedelete foto's dan ik ooit in mijn leven heb gemaakt! Het zijn jpg en tif bestanden waarvan ik bij 95% de melding krijg 'geen voorbeeld beschikbaar'. Ik heb er een 'teruggeplaatst' maar die kan ik met geen enkel programma openen, terwijl 'eigenschappen' jpg aangeeft en 'openen met Windows viewer'.
De foto's die ik wel kan zien, ken ik bovendien helemaal niet! (ik download nooit foto's, heb optimale beveiliging en er zit ook niemand anders aan mijn pc)
Belangrijkste vraag: hoe vind ik mijn foto's terug als Recuva niets kan tonen? 2e vraag: hoe kunnen onbekende foto's op mijn pc komen?

Foto's die recuva vind waarvan geen voorbeeld word getoont zijn niet met dat programma te redden helaas.
Foto's die wel of gedeeltelijk gered kunnen worden, geven wel een voorbeeld.

Ook al de optie andere geprobeerd bij het zoeken met recuva? Anders ben ik bang dat je een ander programma zal moeten proberen of je er helaas bij neerleggen dat ze weg zijn.

Oh, wellicht dat een computerboer nog wat kan uithalen (duur grapje helaas) en ik weet zeker dat mede helpmijers nog andere programma's weten die je kan gebruiken.

2e vraag: hoe kunnen onbekende foto's op mijn pc komen?

In de map tijdelijke bestanden worden honderden afbeeldingen/foto's geplaatst van de webpagina's die jij bezoekt. Dit heeft als voordeel dat webpagina's sneller worden geladen. Je kunt deze wissen met een programma als CCleaner.

Foto's van webpagina's

Dat is vreemd, want ik sluit dagelijks af met CCleaner. Daarbij ga ik uit van de standaard aangevinkte hokjes. Is er iets dat ik dan extra moet aanvinken?

De vraag was: 'hoe komen die onbekende foto's op mijn pc'. Ik hoop dat dit nu duidelijk is. Jij wist ze wel, maar ik denk niet permanent, want anders zou Recuva ze niet kunnen terughalen. Kijk even naar de instelling op de afbeelding. Deze instelling wist de tijdelijke bestanden permanent.

3-20100309-1d5939.jpg

Laatst bewerkt:
Na het overzetten van mijn foto's van XP naar Ubuntu
Ehhh, ik ken Ubuntu niet...,hoe heb je dat gedaan? Met Knippen op een XP-machine en Plakken op een Ubuntu machine? Is daarbij iets verkeerd gegaan dat je mogelijk niet hebt opgemerkt? Heb je goed gezocht met een naam(gedeelte) van een van de foto's (als je je dat herinneren kan). Zoek desnoods op alle schijven met .jpg (punt JPG)

Je kunt in het vervolg als je met onvervangbare data(in dit geval foto's)aan de gang gaat beter de boel kopiëren dan verplaatsen!!,als er dan wat fAUt gaat staan de originele er in ieder geval nog op,ik zelf heb mijn foto's op 3!! verschillende schijven staan want een schijf is na zo'n 5 jaar echt op,ook branden op bijv. DVD's is geen garantie voor de(verre)toekomst.

Hier nog een link voor het programma:Get Data Back,het is er voor FAT en NTFS schijven verkrijgbaar,hieronder staat de NTFS versie.

http://download.cnet.com/GetDataBack-Data-Recovery/3000-2094_4-10061631.html?tag=mncol

Lukt 't niet dan zou ik meerdere soortgelijke programma's proberen,je foto's zijn natuurlijk erg belangrijk.

Succes:thumb:

Overzetten foto's van XP naar Ubuntu

Ubuntu is het meest gebruikte Linux besturingssysteem. Het mooie is dat ik vanuit Linux gewoon bij mijn XP bestanden kan en Linux ze dan gewoon opent. Bestanden verplaatsen is dus heel simpel. Andersom kan niet. Vanuit XP kan ik niet naar mijn Linux mappen (omdat de firma Microsoft dwars ligt en niet graag wil dat je software van anderen gebruikt).

ik zelf heb mijn foto's op 3!! verschillende schijven staan

Ik zeg het zo vaak: maak back-ups en als het kan 3! Is niet overdreven, want als je dierbare bestanden hebt of bestanden waar je honderden uren aan gewerkt hebt, kwijt bent, dan is dat een ramp! Maak niet alleen een back-up waarbij het bestand 'ingepakt' of alleen teruggezet kan worden door het programma zelf, maar maak ook een back-up waarbij de individuele mappen en bestanden rechtstreeks benaderbaar zijn!

Ik begrijp iets niet denk ik.....:o
Je wilde foto's overzetten van XP naar Ubuntu en je kan vanuit Ubuntu "in" XP komen,als Ubuntu je foto's kan bereiken in XP kan je die toch kopiëren naar Ubuntu?
Dat XP niet met Ubuntu wil werken verbaast me overigens niet(Micro$oft:evil:)

Op welk besturingssysteem heb je Recuva geprobeerd(misschien op de andere proberen)

Groetjes quikfit:thumb:

Het klopt dat je met Ubuntu bij je bestanden kan. Sterker, als je Windhoos het laat afweten vanwege een kapotte FAT op de HD, kun je met een Linux CD je bestanden redden. Maar ja, je hebt dus vanuit Ubuntu effe vlug je nooit-gebackupte-dierbare-bestanden willen verplaatsen (ipv kopiëren) en onderwijl per ongeluk de stekker eruit getrapt of zo. Dus...je bestanden zijn met Linux verwijderd en de vraag is of je met Windows-progjes nog wat kan redden. Daar komt bij dat je direct na de ramp je HD niet meer had mogen gebruiken maar in of aan een andere PC had moeten hangen. Nu zijn de open plekken op je schijf mogelijk overschreven. Het hangt me bij dat met Testdisk www.cgsecurity.org (zie ook www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk) ook wel eens bestanden zijn gered. Sterkte en succes.

Laatst bewerkt:
Foto's zoek

Ik heb Recuva en nog een ander bekend programma via XP op mijn diskpartities losgelaten. Alleen bij Recuva kon ik kiezen voor foto's als zoeksleutel (bij het andere programma was de oogst helemaal niet meer te overzien). Er zit in ieder geval een hoop bij dat herstelbaar is. Vraag is: hoe haal ik mijn foto's uit de resultaten. Ik zie alleen maar nummercodes en incidenteel de woorden tekstbestand of een term waaruit ik opmaak dat het iets van software is. De term foto of afbeelding zie ik niet. Het mapje heette Parijs 2009 maar de foto's hadden geen namen. Moet ik nu een mapje vinden of losse foto's? Inderdaad stom geen kopie. Ik heb alle fotomapjes gewoon naar Ubuntu gesleept en die ene is dus ergens foutgegaan. Morgen dat andere zoekprogramma maar eens proberen. Vraag: bestaat er ook een recoverprogje voor Ubunu of moet ik daarvoor bij een ander forum zijn? In ieder geval dank voor jullie support tot op heden!

Hieronder een link over recuva(probeer alles met een groen balletje terug te halen en kijk of je het wilt hebben)

http://www.opcomputercursus.nl/Recuva.html

Heb zelf nooit gewerkt met ubuntu maar in de onderstaande link van een ubuntu forum discussie staan ook wat links.Je zou ook daar je vraag kunnen stellen

http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/verwijderde-bestanden-terug-halen/?action=printpage

Verder heb ik ergens(ben niet zeker) gelezen dat je je Hardisk aan een andere pc moet hangen!?

Succes en ik hoop dat het je gaat lukken.

Hoera, het is gelukt.

Na meerdere recoverprogramma's had ik de hoop al opgegeven.
Nogmaals (voor de derde keer) Recuva gedaan op de 'deep scan' stand en daar waren mijn foto's! Ik heb ze meteen op mijn usb-stick gezet en van daaruit weer op de pc gezet en gelijk een back-up gemaakt.
Voor wie dit ook ooit overkomt: scan Recuva op foto's in de 'deep scan' modus (er komt dan veel meer boven water) en doe het gewoon een paar keer. Waarom het niet de eerste keren te voorschijn kwam, snap ik overigens niet.

Beste mensen, allemaal enorm bedankt voor jullie hulp en adviezen!

Hoera, het is gelukt.

Na meerdere recoverprogramma's had ik de hoop al opgegeven.
Nogmaals (voor de derde keer) Recuva gedaan op de 'deep scan' stand en daar waren mijn foto's! Ik heb ze meteen op mijn usb-stick gezet en van daaruit weer op de pc gezet en gelijk een back-up gemaakt.
Voor wie dit ook ooit overkomt: scan Recuva op foto's in de 'deep scan' modus (er komt dan veel meer boven water) en doe het gewoon een paar keer. Waarom het niet de eerste keren te voorschijn kwam, snap ik overigens niet.

Beste mensen, allemaal enorm bedankt voor jullie hulp en adviezen!

Gefeliciteerd,foto's zijn een stukje emotionele waarde,dus belangrijk:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan