Red Alert 2 spelen middels een (UTP) crosscable!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sddenbosch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Berichten
2
Het is de bedoeling om binnenkort twee notebooks met elkaar te verbinden middels een (UTP) crosscable. Dit alles met als doel het spel Red Alert 2 zodoende in multiplayer-mode te kunnen spelen. Zijn er hier medeforummers aanwezig die hier reeds ervaring mee hebben? Is alleen een (UTP) crosscable uberhaupt voldoende om dit spel over twee notebooks te kunnen spelen? Het gaat er dus om dat dit mogelijk wordt gemaakt zonder dat daarbij enig gedoe met switches enzo komt kijken.

Ik wacht met smart op jullie reactie(s)! :cool:
 
Ja. dat moet mogelijk zijn.
Voordat ik jaren geleden internet kreeg, werd dit spel bij mij thuis middels een lokaal netwerkje gespeeld. Enige verschil tussen mijn situatie toen en die bij jou nu, is dat ik toen geen UTP kabel gebruikte, maar beide pc's middels de COM poortjes op elkaar waren aangesloten. (Dat moet m.i. niet uit mogen maken, het gaat erom dat er een LAN is en of dat nu linksom of rechtsom het geval is)
Ik kan mij wel herinneren dat ik even aan het "stoeien" ben geweest met de instellingen in het RA2 "netwerk" scherm, alvorens het spel werkte.
Ik herinner mij ook dat toen ik andere pc's kocht, het spul helemaal niet meer werkte (ik geloof dat het toen Windows ME was dat ik op een van de machines had).
Omdat ik toen inmiddels internet had heb ik verder niet naar de oplossing gezocht maar ben gewoon over het internet gaan spelen, met 2 computers die in een netwerkje reeds aan elkaar hingen. Mocht je dus het geheel niet aan het werk krijgen middels de UTP kabel, dan is dat wellicht nog een oplossing?

Daar mijn kinderen mij dat spelletje toen min of meer hebben geleerd, is RA2 zo'n beetje het enige spelletje dat ik ooit op een computer speel. Ook NU nog. Mocht je dus een keer vreselijk willen verliezen, en dan bedoel ik ook echt "vreselijk", dan "roep" maar, dan maken we wel even een afspraak op een van de servers van RA2. ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan