Red Hat 6.2, waar nog te vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Z-Dragon

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Berichten
1.479
Hoi,

Ik ben opzoek naar de installatie ISO's van Red Hat Linux 6.2. Waar zijn die nog te vinden en verder ff een vraagje:

Is het verstandiger om op de volgende machine:

PIII Coppermine 600
512 MB RAM
80 GB HDD
Radeon 7500 64 MB DDR
SCSI

6.2, 7.2, 7.3 of 8.0. Eigenlijk wil ik een zo laag mogelijke versie omdat deze minder "thuisgebruikerstroep" bevatten en dan gewoon vaak updaten. Of moet ik toch gewoon de laatste nemen vanwege de drivers en dan gewooon alleen dat wat nodig is installeren?

Verder: Wat zijn de systeemvereisten voor de tekst en voor de grafische modus van 6.2, 7.2, 7.3 en 8.0?

Beetje lang zo alles bij elkaar, maar dan zou ik wel een hoop vragen hebben beantwoord:thumb:
 
Daar is alleen nog maar 8.0 te vinden...
 
Ok, de eerste vraag is nu dus beantwoord, kan iemand me nog helpen met de rest?
 
Ah, dat had ik nog niet eens gelezen. Ik heb een soortgelijk systeem (iets snellere processor maar minder ram) en redhat 7.3 draaide wel prima.

Als je kijkt naar de systeemeisen voor redhat 8.0

Dan staat daar
CPU:
Minimum: Pentium-class
Recommended: 200 Megahertz Pentium-class or better

en
Memory:
Minimum for text-mode: 64MB
Minimum for graphical: 128MB
Recommended for graphical: 192MB

Nou zetten ze dat altijd wat lager dan de werkelijkheid maar 8.0 zou dus in principe prima op jouw systeem moeten draaien. Als je minder "troep" wilt kan je natuurlijk ook gewoon 7.3 installeren, eigenlijk zouden alle drivers daar wel bij moeten zitten, tenzij je net een upgrade hebt gedaan en de nieuwste videokaart oid hebt gekocht.
Op de HCL van redhat (http://hardware.redhat.com/hcl/) kan je ook kijken of je hardware geschikt is voor een bepaalde versie.
 
Kijk, daar heb ik wat aan:thumb:

Wat vind jij verder het beste idee? Gewoon de eerst mogelijke versie die alles ondersteunt of gewoon de laatste die draait op je systeem? Weet jij verder waar MC in 8.0 zit?
 
Geplaatst door Z-Dragon
Kijk, daar heb ik wat aan:thumb:

Wat vind jij verder het beste idee? Gewoon de eerst mogelijke versie die alles ondersteunt of gewoon de laatste die draait op je systeem? Weet jij verder waar MC in 8.0 zit?

Filemanager Midnight Commander bedoel je? Die zit er vast wel in

bash# locate -u
bash# locate mc

en anders is er vast wel een rpm te vinden op rpmfind.net

En ja die keuze blijft moeilijk, je kan wat screenshots gaan bekijken (het verschilt wel wat). Bij 7.3 zal je inderdaad wat meer updates moeten installeren na installatie.
Je kan er natuurlijk ook gewoon een middagje voor gaan zitten en ze "even" allebei installeren... Eigenlijk de enige manier om het echt te weten.
 
Waar het mij vooral om gaat is het volgende:

Ik heb een boek waar precies in staat hoe een smba netwrk te leggen met RH 6.2. Alleen die instructies zijn dus bedoeld voor 6.2. Sinds 6.2 is er het nodige veranderd en daardoor weet ik niet meer wat precies te doen, en details zijn belangrijk! Nu heb ik dus OF een handleiding voor 8.0 nodig, of precieze uitleg wat er allemaal is veranderd. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan