Redelijke budget videokaart (<80 euro)

• Onderwerp starter Onderwerp starter jws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jws

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2003
Hallo allemaal,

Mijn moederbord probleem is inmiddels opgelost, en ja hoor: ik heb weer een vraag. Ik wil graag een nieuwe videokaart kopen, maar mijn budget is een beetje krap (zoals dat gaat met 15-jarige scholieren, hehe). De maximumprijs zit zo rond de 80 Euro. Ik zit te twijfelen tussen een radeon 9200(128MB) en een GeForce FX 5200 (ook 128MB). Wat raden jullie aan? En welke fabrikant (XFX, club3D, ...) ?
Ik wil er games mee spelen zoals Medal of honor, call of duty en far cry, FPSen dus. Van mij hoeft het niet met 100 fps te gaan op 1600x1200 met FSAA ofzo, als ik far cry kan spelen op 640x480 of 800x600 met medium detail ben ik tevreden.

Alweer bedankt,

jws

Hier staat nog één PC met een fx 5200. Op zich draaien de spellen die je noemt daar goed op.

Kijk eens op deze site bij onderdelen videokaarten, de 5200 is er vanaf zo'n € 60. http://www.gistron.com/

De 9200 zal die spellen ook nog wel doen.

Bedankt voor de tip. Wat voor fabrikant raad jij aan?

Eigenlijk geen idee. Is wat mij betreft altijd een kwestie van gevoel.

Mijn oog is gevallen op de Geforce FX5500 van sparkle, heeft iemand daar ervaringen mee? ik heb een goede review gelezen over die kaart...

Ik heb de 5500 gekocht, en ik ben tot nu toe zeer tevreden. Serious Sam en Call of Duty draaiden allebei zeer soepel in 1024x786. Far cry moet ik nog proberen.

Die zal ook wel lukken, want op de 5200 draait ie ook goed.

Far cry geprobeerd, laden duurde LANG, maar dan speelt het wel redelijk. Ik denk dat het ook grotendeels eraan ligt dat ik maar 256MB RAM heb. Ga ik binnenkort ook upgraden.

Ja, 256 MB is aan de krappe kant voor Farcry.

als ik far cry kan spelen op 640x480 of 800x600 met medium detail ben ik tevreden.

Dat kan ik zelfs met m'n Geforce 2 MX400 :D

ik heb ook een radeon 9200 se 128 mb ( ben ook toevallig aan 15 jarige schoolier ;) :P ) maarre ik ben der zeer tevreden over ... maar tsja wat is mijn mening nu :P .. ik heb geen betere kaarten gehad ... hiervoor was het een geforce 2 ( hehe ik snap niet hoe ik daar heb mee kunnen spelen .. maar oke :P )

maar alles wat je vroeg lukt wel :) .. heb ik net met wat spellen uitgeprobeert :) ( CoD en Mohaa en quake 3 en UT 2004)

maar suc6 met het uitzoeken van een goeie videokaart :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan