redhat installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy Stylez

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Ik heb een pc met 1 hdd 2 partities 1 ntfs waar xp opstaat en eente fat32 en daar heb ik via cd redhat op geinstalleerd

alles leek goed te gaan in het installatiemenu nog ff een bootdisk gemaakt en ff op exit drukken cd eruit halen opnieuw booten....

Maar helemaal niks geen linux/redhat hij start gewoon op als voorheen als ik de diskette gebruik krijg ik error 1962 no os found...

als ik de 2e partititie bekijk in xp is ie helemaal leeg...

en de diskette word in xp niet gelezen.......

wat is hier aan de hand??

alvast bedankt!!

groeten Tommy

Is de partitie ext2/ext3 en heb je Lilo/Grub als bootloader?

Ik weet eigenlijk niet of lilo of grub als bootloader heb, ik dacht dat ik het wel geinstalleerd had, maar ik krijg geen opstart menu.

Als de installatie cd(redhat7 for dummies) erin zit en ik typ linux krijg ik wel een menu waar ik keyboard layout etc etc kan kiezen, maar als ik in moet vullen waar ik de te installeren data vandaan haal (hda of cdrom (scsi/other) dan kan die niks vinden.......

en wat bedoel je met ext2/ext3?

Alvast bedankt!!!!

groeten Tommy

Geplaatst door Tommy Stylez
Ien wat bedoel je met ext2/ext3?
Ik weet niet veel van Linux, maar dit is volgens mij de partitie indeling van Linux.

Ja, maar hoe weet ik of lilo geinstalleerd is of redhat zelf wel eens geinstalleerd is.....

:(

grtz Tommy

ik heb niet gepartitioneerd met fips, maar gewoon een fat32 partititie aangemaakt, dat is zeker het probleem??

Waarschijnlik wel.
Je kan linux niet installeren op een FAT32 partitie. Daarvoor moet je een ext2 of ext3 partitie aanmaken.

ik heb nu alle partities verwijderd en de redhat workstation installatie gedaan............

als ik nu opstart krijg ik het redhat logo met de opties

-linux
-linux up

als ik linux start blijft ie na een tijdje hangen bij

hda lost interrupt

als ik die linux up versie kies dan kan ik gewoon in de "dos" versie van linux. Ik kan dan gewoon aanloggen en met ls mn files bekijken etc.

WIE O WIE!?

ALVAST BEDANKT

groeten Tommy

Een wilde gok: heb je hdparm draaien? Heb je plug-n-play OS op 'yes' in je BIOS?

Kijk anders in je logs: dmesg

Grotmans,

Bedankt voor je antwoord ik ga om 16:30 even kijken en dan antwoord ik.

Met vriendelijke groeten,

Drs Tommy

heb geen os plug n play optie in mn bios

en wat is hdparm??

ik ga nu in mon log kijken

groeten Tommy

in die log staat niks bijzonders

ik heb nog steeds niet met fips gepartitioneerd maar dat is toch net nodig als je alles verwijderd hebt?

groeten Tommy

hdparm is een programma om de ide transfer te beinvloeden, maar als het je niks zegt, zal je het ook niet gebruiken. De PnP bios functie moet je hebben, iedere bios heeft dit. Bij windows moet deze op 'yes' staan, bij Linux kan beide.

Via google kon ik verder niets vinden over je probleem.

ik krijg sowieso de keuze uit linux en linux up

linux up kan ik wel gewoon in maar na een tijdje tussen de mappen en files bladeren was ik daar ook wel op uitgekken..........

hoe krijg ik redhat aan de praat??

ik snap er geen f*ck van.....

hda lost interrupt message heeft iets met een kernel te maken vind ik in google???

wtf is een kernell??

alvast bedankt!!!

en een goed weekend

Cave!

Bedankt voor je hulp, maar ik kom er nog niet echt uit.

ik heb een ibm thinkcentre.... dat zou toch compatible moeten zijn?

OF moet ik een kernel bouwen?

Het liefst gooi ik er alles af en installeer ik het opnieuw, zonder dual boot............

Hoe gooi ik het beste alles eraf en installeer ik alles het beste opnieuw?

Mijn dank is groot............

Tommy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan