Redigeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmeltsliane

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Hoe werkt redigeren nu precies.............dat is toch dat je tekst aanpast van een ander en die kan die wijzigen dan accepteren. Bij mij heb ik de werkbalk gevonden maar kan er verder nix mee omdat ik niet weet hoe t werkt.

Moet je tekst selecteren ofzo? Ik snap t niet............kan toch nooit moeilijk zijn

Groetjes Liane

In Word 2003 is het de werkbalk 'Redigeren' en vervolgens voorlaatste knop 'Redigeren bijhouden' indrukken.
Wijzigingen worden dan bijgehouden en zie je aan de rechterkant in een rood vlak. Dmv 3de knop 'Wijzigingen accepteren' kan je of een woord accepteren of alles accepteren.

Groet en succes..Sjoerd

Als je redigeren hebt gekozen kun je inderdaad de tekst wijzigen van een ander, zonder dat dat directe gevolgen heeft voor de tekst.
Je kunt kiezen voor ballonnen (alle door jouw gemaakte wijzigingen kun je zien in een ballon rechts) of direct in de tekst (als je iets wijzigt verschijnt de wijziging in een kleur (meestal rood of blauw).
De ander kan dan bijvoorbeeld jouw tekst en wijziging accepteren door met de rechtermuisknop op de wijziging te klikken; op wijziging accepteren). Of vica versa middels dezelfde procedure.

Ergens in die werkbalk staat een optie met 'redigeren' of 'wijzigingen bijhouden' (ik heb Word even niet bij de hand dus kan niet concreet zijn). Als je daar op klikt kun je wijzigingen bijhouden.

hallo sjoerd,

bedankt voor je snelle antwoord alleen heb ik er (tot nu toe) niet zoveel aan.

Werk met word 2000 (Office 2000) en heb maar 8 knoppen waarvan de voorlaatste knop is versie opslaan. De volgorde van de balk is: opmerking invoegen, wijziging bijhouden, vorige wijziging, volgende wijziging, markeerstift, outlook, opslaan en laatste is email.

Nu snap ik dat je wijziging bijhouden moet aanklikken. Dat heb ik gedaan maar als ik dan verder typ gebeurt er niets. Normaal gesproken als ik zo'n tekst terug kreeg dan stonden er strepen door de tekst en de gewijzigde tekst was dan rood ofzo maar nu blijft alles hetzelfde. En die instellingen heb ik bij Opties wel veranderd.

Dus ik begrijp niet helemaal hoe het dan werkt?

Heb je ergens keuzemogelijkheid in:
- oorspronkelijke weergegeven opmaak
- oorspronkelijk
- uiteindelijk weergegeven opmaak
- uiteindelijk

Zo wordt nl aangegeven hoe de correcties worden getoond. Het moment dat je wat wijzigt, laat dit zich zien in een soortement rood vlak..:( aan de rechterkant

En in Extra Opties Wijzigingen bijhouden kan je aangeven of de ballon (het rode vlak :p) moet versschijnen als je wat corrigeert..

ik moet nu op afspraak dus kan niet ff reageren..:o

Bedankt voor jullie snelle reacties:thumb:...............ben eruit dus ik ga nu het verslag Redigeren:cool:. TNX nogmaals.

Suc6 met alles waar jullie mee bezig zijn.

Groetjes Liane

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan