Redirect in PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

wzshop

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
188
Beste,

Gezien ik op mijn hosting geen .htaccess redirect kan gebruiken, ben ik genoodzaakt om een .php 301 redirect te doen. Hiervoor heb ik de volgende code

PHP:
elseif InStr(sFromUrl, "domain.com") <> 0 then   Response.Status="301 Moved Permanently"   Response.AddHeader "Location", "http://www.domain.com/subfolder/"   Response.end end if

Alleen nu zie je de subfolder ook in de header, dus www.domain.com/subfolder/
maar ik wil graag die subfolder niet zien, dus gewoon www.domain.com en dat hij dan onzichtbaar doorverwijst naar die subfolder.

Kan dat met .php redirect?

alvast bedankt.
Robbert
 
Nope, wat je doet is gewoon de browser vertellen dat wat hij zoekt zich op een andere URL bevindt; dus de browser zal gewoon die URL openen, en hem dus ook tonen.

Als je perse die /subfolder/ kwijt wilt en je hebt geen url-rewrite, dan zou je eventueel een Frame kunnen gebruiken (maar das slecht kwa usability).
 
Oke duidelijk,

mijn hosting vertelde namelijk dat ik geen .asp bestanden en .htaccess tegelijk kan gebruiken.. als ze het over zouden zetten naar php dan zou ik .htaccess wel moeten kunnen gebruiken? kan dat kloppen?

mvg.
Robbert
 
Dat zou best wel eens kunnen, Apache werkt over het algemeen met PHP en niet zo goed met ASP, dus waarschijnlijk als je een .asp hebt gebruiken ze een andere server (en .htaccess is echt van Apache)

Wat je ook kunt vragen is of hun huidige server die je .asp site draait niet een variant op mod_rewrite van Apache heeft; misschien dat het daar gewoon anders heet maar hetzelfde kan? (Ik ken .asp verder niet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan