• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

reeks 1 uniek getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

baukjen

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Reeksen getallen zichtbaar maken door simpel voor iedere reeks 1 uniek getal in te voeren dat is wat ik wil.
Zoekende op deze site geeft mij nog niet het antwoord.

Wie geeft mij het juiste duwtje?
Bij voorbaat dank.
Hr.gr.
Baukjen

Bekijk bijlage reeks.xlsx

Ik zal trachten uitleg te geven. Door in 1 cel een uniek getal in te geven dat er dan in een aantal andere cellen een reeks getallen zichtbaar worden. Als voorbeeld kan in CEL A1 het getal 13 (is uniek) ingebracht worden die dan een reeks getallen toont terwijl een ander uniek getale 17bv ook een reeks getallen toont van een total andere reeks getallen.

in het bestand met vb kan ik nu ieder getal invoeren en de reeks getallen komt voor de dag en dat is niet de bedoeling

Laatst bewerkt:
Er zit geen vb in een xlsx bestand.

Maar eens een gokje. Er mag alleen een uniek getal in C2 staan en je krijgt een nieuwe reeks?

Bijlagen

Er zit geen vb in een xlsx bestand.
vb = voorbeeld :p

Het heeft wel wat weg van prijsschieten, dus laat ik ook maar eens een gokje wagen: in C2 kun je nu kiezen uit 13 en 17 (gegevensvalidatie) en afhankelijk van de keuze krijg je de gegevens van Reeks13 of Reeks17 (gedefinieerde namen) te zien in B2:B21.

Bijlagen

MarcelBeug leuke uitdrukking prijsschieten maar het is wel precies wat ik bedoel.
ik ga onderzoeken hoe het in elkaar zit.
super bedankt

een goede groet
Baukjen
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan