• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

reeks cellen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomGT

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
Hallo allemaal, ik kijk hier regelmatig als ik een probleempje heb maar voor dit probleem vond ik niet direct een oplossing:

Ik zou graag weten hoe je een reeks cellen kan beveiligen met een foutmelding.
De situatie:
Ik wil een blad maken om in te vullen maar als er in een reeks van 7 cellen (bvb: F5:L5)meer dan 6 ingevuld worden (in eender welke volgorde) dan zou er een foutmelding moeten komen dat dit niet mogelijk is.

Greetz Tom

Beste Richard,
Ik ben voor hetzelfde onderwerp tegen een probleem opgelopen:
Dit was je formule:
=AANTALARG($A$1:$A$7)<7
Als ik echter de dollartekentjes verwijder om deze opmaak te kunnen voortslepen naar de rest van het blad (800 keer) dan heb ik het probleem dat deze niet meer werkt.
Heb je hier ook nog een oplossing voor?
Thanx
Tom

Hallo Tom,

Hoogstwaarschijnlijk heb je teveel $-tekens weggehaald en ben je te enthousiast aan het verslepen. Selecteer maar eens een voortgesleepte cel en kijk wat de validatie-regel daar nu is (over welke cellen voert hij de test uit?).

Als je de boel naar rechts wil slepen, kun je bijv als volgt te werk gaan:
- Ga op A1 staan, ga naar Validatie, verwijder daar de dollartekens voor de A's (formule wordt dus =COUNTA(A$1:A$7)<7
- Kopieer deze validatie naar A2 tm A7.
- Daarna kun je de boel voortslepen (of met Speciaal Plakken de Validatie kopieren) naar andere kolommen.

Grt,
Plagvreugd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan