• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reeks uit rij weergeven zonder lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrixweb

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Goedendag experts,

Ik ben op zoek naar de juiste formule om aan te geven op welke objecten een medewerker inzetbaar is.

Een voorbeeldbestand toegevoegd.

Blad 1, geeft aan welke objectcodes bij welk object hoort.
Blad 2, is het overzicht.
Blad 3, is de daadwerkelijke weergave.

Ik heb al een aantal formules in het bestand staan (misschien kan het handiger) zoals;
BLAD 2 - CEL D3: =ALS.FOUT(INDEX($B:$B;KLEINSTE(ALS($A$3:$A$5192=$C3;RIJ($A$3:$A$5192);9^99);KOLOM(A1)));"")
BLAD 2 - CEL J3: =ALS.FOUT(INDEX(A$3:A$18;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(A$3:A$18;$J$2:J2;0));0));"")

Heeft iemand de oplossing om dit werkend te krijgen?

Alvast bedankt

Bijlagen

Office 365.

Omslachtig maar werkt.
Code:
=NAAR.RIJ(SORTEREN(INDEX(Blad1!B$5:B$14;LET(a;ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(Blad1!A$5:A$14;"{"&TEKST.COMBINEREN("";1;FILTER(C$2:E$2;C3:E3="x"))&"}"));RIJ($1:$10);"");FILTER(a;ISGETAL(a);""));1)))

Of iets korter.
Code:
=NAAR.RIJ(SORTEREN(INDEX(Blad1!B$5:B$14;AGGREGAAT(15;6;ALS(Blad1!$A$5:$A$14=ALS($C3:$E3="x";$C$2:$E$2);RIJ($1:$10));RIJ($1:$10));1));2;1)

Laatst bewerkt:
Hoi Harry,

Ik gebruik helaas geen office 365. Is er een alternatief voor deze formule?

In een cel plaatsen en waarschijnlijk afsluiten met Ctrl+Shift+Enter en dan doorvoeren naar rechts en naar onderen.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Blad1!$B$5:$B$14;KLEINSTE(ALS(Blad1!$A$5:$A$14=ALS($C3:$E3="x";$C$2:$E$2;"");RIJ($1:$10);"");KOLOM(A1)));"")

Helaas niet op alfabetische volgorde.

Hoi Harry,

Super bedankt!:thumb: Dat het niet op alfabetisch volgorde is, dat is niet zo erg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan