• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reeksen aanvullen met data uit een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

globe

Verenigingslid
Lid geworden
18 mrt 2001
Berichten
3.584
hey Helpmijers,

Voor een bepaalde lijst ben ik op zoek naar een script of werkwijze om een reeks aan te vullen met data uit een ander tabblad.

In mijn voorbeeld heb ik de reeks 1 t/m 10 onder elkaar gekopieerd in blad 1, rij 1 zijn de vaste waarden. Deze kan ik simpel met een reeks doorkopieren.
In blad 2 heb ik diverse produktnamen onderelkaar staan.

Nu wil ik met een script of eenvoudige werkwijze in blad 1 rij 2 de produktnaam zetten.

Het gaat om 100-den produkten dus knippen en plakken is geen optie helaas en ik moet eenvoudig in blad 2 de namen kunnen plakken om vervolgens blad 1 te genereren.

Wie kan me op weg helpen?

Bekijk bijlage reeks aanvullen.xlsx
 
Laatst bewerkt:
1 x per jaar moet je een prijswijziging doorvoeren?

Het bestandje van vorig jaar was iets complexer is de huidige bijlage wel volledig?
 
De oplossingsrichting blijft toch hetzelfde?
 

Bijlagen

  • reeks aanvullen.xlsb
    10,9 KB · Weergaven: 36
Niet helemaal.

Uitgangspunt van blad 1 zijn de waardes 1 tot en met 10. Dit zijn vaste waardes maar deze kunnen verschillen. Soms zijn het er 5, soms wel 15. Ook zin de nummers niet exact 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10.

de aanvulling in rij 2 en het doorvoeren van de reeks moet uit blad 2 komen, de reeks moet dus net zo vaak doorgevoerd en aangevuld worden tot het einde van de lijst van blad 2.
 
De huidige bijlage is volledig. Het gaat me om een werkwijze die ik op verschillende sheets kan toepassen.
 
Zet een getal in cel C1 van Blad1.

Run code hsv().

Code:
Sub hsv()
Dim sv, hs, i As Long, c00 As String
 sv = Sheets("blad2").UsedRange
 With Sheets("blad1")
        For i = 2 To UBound(sv)
         c00 = c00 & Replace(String(.Range("c1"), " "), " ", " " & i)
        Next
     hs = Application.Transpose(Split(Trim(c00)))
   With .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp)
   .Offset(1).Resize(UBound(hs)) = Application.Index(sv, hs, 0)
   .Offset(1, -1).Resize(UBound(hs)) = Application.Transpose(Split(Replace(String(UBound(sv), " "), " ", Join(Evaluate("transpose(row(1:" & .Parent.Range("c1").Value & "))")) & " ")))
  End With
 End With
End Sub
 

Bijlagen

  • reeks aanvullen.xlsb
    17,5 KB · Weergaven: 45
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan