DukeOfEarl
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 mei 2015
hallo forumleden,
1 tabel met Personeelsleden tbl-Personeel
1 tabel met Opdrachten tbl-Opdrachten
in de tbl-Opdrachten staan o.a. 1 veld met de naam van het Personeelslid dat de opdracht invoert
en 1 veld met de naam van het Personeelslid dat de opdracht moet uitvoeren.
beide velden worden ingevuld d.m.v. een zelfde keuzelijst met invoervak (gebaseerd op de tbl-Personeel)
wanneer ik de referentiële integriteit wil instellen tussen de tbl-Personeel (Personeelslid) en de BEIDE velden in de tbl-Opdrachten,
krijg ik in het scherm RELATIES wel degelijk de gewenste één-op-veel relaties te zien,
MAAR de tbl-Personeel wordt 2 x weergegeven: 1 x als tbl-Personeel en 1 x aks tbl-Personeel_1
de tbl-Personeel legt dan de gewenste relatie met het Veld van de Invoerder
en tbl-Personeel_1 legt de gewenste relatie met het vald van de Uitvoerder.
alles werkt, dus geen probleem, denk ik
maar ben een beetje argwanend/ongerust omdat de tbl-Personeel dus 2 x in het relatiescherm
voorkomt. Doe ik iets fout of maak ik me nodeloos wat zorgen?
1 tabel met Personeelsleden tbl-Personeel
1 tabel met Opdrachten tbl-Opdrachten
in de tbl-Opdrachten staan o.a. 1 veld met de naam van het Personeelslid dat de opdracht invoert
en 1 veld met de naam van het Personeelslid dat de opdracht moet uitvoeren.
beide velden worden ingevuld d.m.v. een zelfde keuzelijst met invoervak (gebaseerd op de tbl-Personeel)
wanneer ik de referentiële integriteit wil instellen tussen de tbl-Personeel (Personeelslid) en de BEIDE velden in de tbl-Opdrachten,
krijg ik in het scherm RELATIES wel degelijk de gewenste één-op-veel relaties te zien,
MAAR de tbl-Personeel wordt 2 x weergegeven: 1 x als tbl-Personeel en 1 x aks tbl-Personeel_1
de tbl-Personeel legt dan de gewenste relatie met het Veld van de Invoerder
en tbl-Personeel_1 legt de gewenste relatie met het vald van de Uitvoerder.
alles werkt, dus geen probleem, denk ik

voorkomt. Doe ik iets fout of maak ik me nodeloos wat zorgen?