referentienummer van factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bedoelt hiermee het probleem dat het factuurnummer verhoogd/verlaagd moet worden afhankelijk van de checkbox "is schijf 1 gefactureerd"?

Daar ga ik nog naar kijken; ik heb net een probleem voor iemand anders opgelost (hoop ik ...)

Michel

ik bedoelde het probleem van de datum waarbij eerst de maand en dan de dag staat... het probleem van die bijwerkquery dus... de datum tevoorschijn toveren ging al (weliswaar nadat het formulier opnieuw geopend werd, dit is intussen al opgelost door de refresh), maar de datum omzetten kreeg ik niet voor elkaar... het omzetten is nodig om er 14 dagen bij te kunnen tellen, en dan te vergelijken met de huidige datum..

uiteraard is er dan ook nog het factuurnummer probleem :)

mvg

Dj NRG

U vraagt, wij draaien ;)

Michel

kan ik trouwens makkelijk de gemaakte factuur opslaan/exporteren? (hetzij via formulier of rapport)

mvg

Dj NRG

Kijk eens of deze query het bij jou ook doet.

SELECT tblKlantgegevens.Achternaam, tblKlantgegevens.[Offerte ref], tblFacturatiegegevens.datum1gefactureerd, IIf(nz([datum1gefactureerd],"")="",Null,DateSerial(Right([datum1gefactureerd],4),Left([datum1gefactureerd],2),Mid([datum1gefactureerd],4,2))+14) AS [datum1gefactureerd+14], tblKlantgegevens.[Offerte datum], tblKlantgegevens.KlantID, tblFacturatiegegevens.Schijf1, [Schijf1]+[Expr6] AS Expr4, IIf([tblKlantgegevens]![Recht op 6% BTW?]=-1,0.06,0.21)*100 AS Expr5, IIf([tblKlantgegevens]![Recht op 6% BTW?]=-1,0.06,0.21)*[tblFacturatiegegevens]![Schijf1] AS Expr6
FROM tblFacturatiegegevens INNER JOIN tblKlantgegevens ON tblFacturatiegegevens.KlantID = tblKlantgegevens.KlantID;

Michel

hmm...

was nog eens wat aan het proberen, en ben bij hetvolgende uitgekomen:

eerst stond er in men code

blablabla=date$

nu heb ik er van gemaakt

blablabla = format (date$, "mm/dd/yyyy")

access denkt dus dat hij nu eerst de maand zet, en dan de dag, maar eigenlijk zet ie het nu wel juist... ik kan er nu ook probleemloos 14 dagen bijtellen in men query door +14 te doen...

gaat dit problemen opleveren als we de 13 zijn? (aangezien er maar 12 maanden zijn)

mvg

Dj NRG

Zolang de datum maar goed wordt weggeschreven, maakt het allemaal niet zoveel uit, en kun je elk getal erbij optellen. Ik zou er bij het wegschrijven overigens geeneens een Format() omheenzetten, want dat is toch alleen maar verwarrend; als het de goede datum is, maakt het format zowiezo niet uit.

Het belangrijkste is, dat je datum uit je tekstveld goed wordt overgehaald, daarna moet je niet teveel met de datumopmaak rotzooien in mijn optiek.

Dus: als je een goede datum hebt, maakt het niet uit hoeveel dagen je erbij optelt, en of je aan het eind van de maand zit maakt dus ook niet uit.

Michel

het datumprobleem lijkt opgelost te zijn... die query werkt bij mij niet, zegt dat hij de tabel klantgegevens en zo niet kan vinden :s

maar goed, ik veronderstel dat die query diende om het datum probleem op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan