• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

referenties uit kolommen in een kolom kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

oneilboy

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2019
Bedoeling is om een macro te maken die de referenties die van 1 tem 10 (indien er iets staat in die kolom) gewoon onder elkaar zetten in kolom B.

Hoe maak ik een macro?

Bijlagen

Een macro kan je maken dmv de macrorecorder of in de VB-editor zelf de code te schrijven. Mocht je er niet uitkomen laat dan in het voorbeeld ook de verwachte uitkomst zien.

hoi,

de oplossing heb ik in tabblad 2 gezet, in tabblad 1 zijn het 2 lijnen om te starten maar dat kunnen er ook 100 soms zijn, dus vanaf dat in tabblad 1 in kolom B niks mee heeft moet zijn stopen en zolang er in tabblad 1 in kolom B iets staat moet hij al de referenties die op die lijn dan staan onder elkaar in kolom B zetten.

Bijlagen

Oplossing voor #1

Code:
Sub Excelbat()
Dim ar As Range
jj = 5
Set ar = Range("h2:q3")

For Each cell In ar
    If cell <> "" Then
        Cells(jj, 5) = cell.Value
        jj = jj + 1
    End If

If cell = "" Then
        jj = jj
    End If

Next
End Sub

Greetz/Excelbat

Laatst bewerkt:
Hoi,

ik krijg unknown data type Range.

Ik doe dat wel in openoffice, zou dat het probleem kunnen zijn?

VBA werkt niet in openoffice. Het heeft ook niets met Excel te maken.

Hoi,

hij die niet helemaal zoals ik het zou willen.
heb in bijlage een file geupload met hoe het is en hoe het zou morden wordern erone.

Bijlagen

Hoe staat het met jouw andere draadjes? Was dat ook allemaal voor niets omdat je met openoffice werkt?

tuurlijk niet, dan had ik wel office

ik heb intussen op deze pc ook office geïnstalleerd

Het is geen snelle manier maar dit is een mogelijkheid.
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]  With Blad1
    lr = .Cells(2, 1).End(xlDown).Row
   .Range("A11:S11") = .Range("A1:S1").Value

For i = 2 To lr
      .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1, -1).Resize(, 9) = .Cells(i, 1).Resize(, 9).Value
      .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).Resize(10) = Application.Transpose(.Cells(i, 10).Resize(, 10))
    Next
  End With
[/FONT]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan